Mesh Wireframe Rendering

Kunnen we een bedrade mesh-rendering hebben met SolidWorks? Zoals degene die worden gepresenteerd om een technische indruk te maken in commerciële brochures zoals Colgate met de man in de witte jas. Ik gebruik de rondingen aan de voorkant, maar het is nog steeds een slecht laatste redmiddel. Het is belangrijk om ze niet te valideren, omdat dit veel 3D-curves genereert die in dit geval nutteloos zijn.

Bedankt en nog een fijne avond

maillage.jpg

Hallo Pierre

Het probleem dat ik zie met uw afbeelding is dat het niet overeenkomt met een klassieke mesh (zoals in simulatie) in de zin dat de meshes meestal verticaal georiënteerd zijn en met sterk parallelle verticale lijnen voor gebieden die onderhevig zijn aan weinig vervorming.

Ik weet niet wat het doel is, maar de directe Mesh Editing-functie van SW in de 2020-versie lijkt mij toch niet overeen te komen met uw behoeften.

Maar we zouden beter moeten kijken naar Grasshopper al dan niet in combinatie met Rhino 6. Ik denk dat je behoefte dichter bij de mesh-modelleringstechniek ligt dan bij de mesh in de zin van SW.
Met Grasshopper kunt u rasterpatronen maken die u vervolgens kunt gebruiken om een object in kaart te brengen dat rechtstreeks in Grasshopper of vanuit een andere nurbs-software kan worden gemaakt.

Zonder indiscretie, als je ons kunt vertellen wat je wilt bereiken, kan het onze collega's helpen om je beter te begeleiden dan ik dat zou kunnen.  ;)

Met vriendelijke groet!

Vriendelijke groeten

PS: Ik zit niet in een mesh met Rhino;)

Hallo

Native SW weet niet hoe dat moet.

SW+, een add-on genaamd Power Surfacing is heel goed in staat om deze quad-meshes te bewerken. Maar deze module is niet goedkoop. Het is nog steeds mogelijk om het 30 dagen te installeren met alle functies. Voordeel, snel onder de knie te krijgen en het gaas om te zetten in SW, dus solide volume bewerkbaar.

Autodesk Fusion is een gelijkwaardige oplossing (zwaarder naar mijn smaak) en ook betalend.

Op de lange termijn, als u geen betrouwbare en gratis oplossing wilt, is Blender het antwoord. Zeer krachtig, maar vereist absoluut training vanwege de interface en ergonomie zeer complex en anders dan SW.  

3 likes

Hallo en bedankt. Maar ik ben woedend, ik heb een lange dank u antwoord op Zozo gisteren en ik zie haar niet in de draad. Toch had ik alles goed aangevinkt, de rode lampjes en alles.

Ik zei dat ik een Power Suracing-licentie heb, maar dat ik het een beetje vergat omdat ik het niet kon gebruiken, omdat de klant die mijn aankoop had geïnitieerd zijn doel had gewijzigd. Ik ga terug!

Bedankt en een fijne dag verder

1 like

Hallo @Pierre Mihailovic

Voor het verloren antwoord, dit is te wijten aan een Lynkoa-bug die al een tijdje is gemeld.

Om dit risico te ondervangen, maken enkelen van ons een kopie van het bericht (Ctrl C) voordat we het posten. Als deze banaan maak je een nieuw antwoord met Crtl V

Als ik het vergeet en het wordt gewafeld, dan heb ik de negen driftbuien van het Tanic-type.

Vriendelijke groeten

2 likes