Hallo
Ik ben op zoek naar een optie waarmee ik het beeld van een 3D met zijn realistische weergave of niet tijdens een catia-tekening kan hebben.
Bedankt
Hallo
Ik ben op zoek naar een optie waarmee ik het beeld van een 3D met zijn realistische weergave of niet tijdens een catia-tekening kan hebben.
Bedankt
Hallo
In de teekeningen weet ik niet of het werkelijk mogelijk is, of zelfs bruikbaar in zoverre ge het soort materialen gaat invullen. Aan de andere kant kun je in je "Onderdeel" -bestand een materiaal toewijzen en vervolgens om de realistische weergave vragen, het pictogram is een soort kleine geboorde buis.
Dimitri
Het doel is om een document te hebben dat wordt bijgewerkt volgens de 3D-evolutie voor een presentatie. Het resultaat kan zijn om foto's van 3D te maken, maar lang als er meerdere scènes zijn die moeten worden bijgewerkt.
op een forum vond ik dit
Eigenlijk is het in de weergave-eigenschappen, in de generatiemodus, moet je Bitmapafbeelding kiezen en de realistische weergaveoptie kiezen.
Is dat it@Pompon
EDIT: aan de andere kant houdt het geen rekening met de "Texturen"
http://www.lynkoa.org/forum/mises-en-plan/catia-v5-afficher-les-textures
Dank je frank, maar ik heb deze optie niet, het is grijs. Heb je een module nodig?
Nee, er is geen specifieke MD2-module nodig, het is voldoende.
Kijk of je dezelfde status hebt onder de opties.
Inhoud [verbergen]
Natuurlijk moet je beginnen met het onderdeel in 3D (de Catpart of het Catproduct)
en maak normaal gesproken een vlak met een ctrl+N en vervolgens Tekenen.
We projecteren de nodige uitzichten.
In dit voorbeeld gebruiken we de isometrische weergave om de grafische kenmerken te wijzigen.
Als u het uiterlijk van de weergave wilt wijzigen , moet u de eigenschappen ervan bewerken.
In het tabblad " Weergave " moet je naar beneden scrollen en van "Exacte weergave" (een vector) naar "Bitmap" (pixels) gaan.
Met de Option-knop kunt u het afbeeldingstype wijzigen (van wireframe naar "Realistische weergave met randen").
Om deze afbeelding in kleur te hebben, moet u ook deze optie aanvinken:
Hier is het resultaat.
Dit ziet er goed uit, maar wees voorzichtig, het is nu slechts een afbeelding (d.w.z . pixels).
Het is dus niet meer mogelijk om dimensies te plaatsen omdat het niet meer vectorieel is.
Ja, Catia weet ook hoe ze dit soort kleurweergaven moet maken , maar het is alleen interessant als er behoefte is om het product beter op het plan te presenteren . Dit is daarom geschikt voor bijvoorbeeld een isometrische weergave waarop geen afmetingen hoeven te worden geplaatst.