Hallo Is het mogelijk om bij het renderen van een assembly met Realview (niet met Photoview of Visualize) een rendering te verkrijgen met de reflectie van een component op andere componenten. In het geval dat mij interesseert, heb ik een gepolijste roestvrijstalen veer en ik wil op deze veer de weerspiegeling zien van de cilindrische geleider, die oranje is. Voorlopig heb ik alleen de reflectie vanwege de omgeving. Zo ja, welke instelling moet worden gespecificeerd voor de respectieve verschijningsvormen en welk licht moet worden geplaatst. Ik heb de indruk dat ik deze parameters zonder succes heb doorlopen.
Ik denk dat het met standaard Solidworks voor schaduwen mogelijk is (SW2022SP4), maar de reflectie van het onderdeel is niet zeker. Op dit moment kan ik mijn pc niet gebruiken, hij wordt verwerkt... Hou ons op de hoogte. @+. AR.
Realview beheert de reflecties van het ene onderdeel over het andere niet, de enige mogelijkheid is om naast de RealView de modus "Ambient Occlusion" te activeren, maar dit is slechts een projectie van de "schaduw" (om samen te vatten) van de omgeving. Als uw vraag voortkomt uit het feit dat u geen Photoview of Visualize-pro heeft, Om dit te doen, probeert u uw componenten te exporteren naar andere renderingsoftware zoals "Blender" (gratis) (zelfs als het, laten we zeggen... voor een eerste oefening).
Dank je wel McLane. Dat is wat ik dacht, het is niet nodig om hard te proberen. Ik heb inderdaad geen Photoview of Visualize. Ik heb dat laatste kunnen testen, het is waar dat het krachtig en vrij gemakkelijk is, maar voor de prijs van boter, om het maar één keer per jaar te gebruiken, gaf ik het op. Goedenacht