Hallo,
Bij het hernoemen van de bestandstitel vanuit 3D kunnen we het vensterbestand niet tegelijk hernoemen, dus het omgekeerde is mogelijk.
Moet ik nog een functie doorlopen of is dat onmogelijk? (Ik heb geen PDM)
Dank je wel
Hallo,
Bij het hernoemen van de bestandstitel vanuit 3D kunnen we het vensterbestand niet tegelijk hernoemen, dus het omgekeerde is mogelijk.
Moet ik nog een functie doorlopen of is dat onmogelijk? (Ik heb geen PDM)
Dank je wel
Hallo,
De ene is de naam, de andere de titel en de twee zijn niet per se gerelateerd:

Via een macro kan de titel indien nodig worden aangepast door de bestandsnaam op te halen, of door het bestand op te slaan + de titel te hernoemen.
Hallo,
Ik begrijp niet precies wat je probeert te doen, maar ik denk dat je via SolidWorks File Utilities moet gaan (een add-on die geïnstalleerd moet worden).
Klik met de rechtermuisknop op het bestand in de Windows Explo, dan SolidWorks-functies (op W11 doe " toon andere opties ")
Hallo,
Als je in je instellingen toestaat dat de featureManager-boom je bestanden hernoemt,
je kunt ze hernoemen in je constructieboom zonder de SolidWorks-link te verliezen en zorg dat je na de naamswijziging het goed bewaart
En dan zie je dat in je Windows Verkenner de wijzigingen in de bestandsnaam en niet de titel zijn aangepast.
Anders doe je in je Windos File Explorer:
Het is belangrijk om dit pad te volgen en niet zomaar te hernoemen, want dan verbreek je je sterke banden
Hallo;
De " toelaat dat componentbestanden worden hernoemd..." is een magneet voor problemen bij gedeelde bestanden, en je hebt snel veel bestanden in kopieën... mijn advies => Zo veel mogelijk vermijden.
De tweede oplossing (via de Solidworks-tools van de bestandsverkenner) is " cleaner ".
Je hoeft alleen de Solidworks File-utility tools te hebben geïnstalleerd (beschikbaar in de Solidworks installatiebestanden):
Voorbeeld van de locatie van het uitvoerbare bestand voor de installatie:
C:%%GEBRUIKERSNAAM%%\Documenten\SolidWorks Downloads\SOLIDWORKS 2022 SP04\SWFileUtilities
=> Setupe.exe
Nog één laatste methode is mogelijk:
Met de MyCadTool-tools (Smartproperties of Integration) zolang de eigenschap " Titel " als variabele kan worden geïdentificeerd...
Dit is wat ik hierboven heb geadviseerd.
Dat gezegd hebbende, @Anthony_PITON is volgens mij verdwenen
Re,
Maar dan stel ik mezelf een vraag af.
Waarom heb je 3DExperience geactiveerd als het niet werd gebruikt? In het oorspronkelijke bericht staat dat je geen PDM gebruikt, dus 3DExperience lijkt mij nutteloos.
Als je bestanden in 3DExperience worden opgeslagen, zijn er waarschijnlijk hernoemingsfuncties, omdat het niets meer of minder is dan een PLM/PDM
Ik kom waarschijnlijk na de slag aan
Persoonlijk heb ik 3D-ervaring (zoveel mogelijk) uitgeschakeld, en ik heb toegang tot de optie in SW om de bestanden te hernoemen
En ik heb de optie om de SW-bestanden te hernoemen
Bovendien (in een ander tijdperk
) moest je bij PDM SolidWorks sluiten om een bestand via PDM te hernoemen, zodat de verbindingen tussen onderdelen en assemblages behouden bleven.
Ik denk dat 3D-ervaring hetzelfde werkt, het is een kwestie van bestandsrechten.
Sterker nog, ik ken 3Dex niet goed en ik denk niet dat ik het gebruik omdat ik mijn bestanden lokaal opslaan. Ik ben de enige die aan SW werkt...
Dank je, ik ga het uitzoeken!
3D-ervaring om samen te vatten:
3DEXPERIENCE is een online samenwerkingsplatform ontwikkeld door Dassault Systèmes. Het verbindt teams, data en projecten. Het brengt 3D-ontwerpsoftware samen.
Dus je bestanden zijn online op Dassault-servers.
Maar in theorie zou het uiteindelijk EPDM moeten vervangen, wat een CAD-bestandsbeheertool is. Waarmee we workflows kunnen uitvoeren (zeker EPDM), geautomatiseerd printen, enzovoort... Sterker nog, alle eerder besproken kleine hulpmiddelen: kijk waar je onderdeel wordt gebruikt, definieer projecteigenschappen, beheer de materiaallijsten, enzovoort...
Voor PDM moet je altijd de bestanden in SW sluiten voor hernoemingsacties (dit is in feite de basismanier waarop SW werkt: het vergrendelt open/aanroep-bestanden om de stabiliteit van ASM of DRW te behouden) en alle use cases moeten gearchiveerd worden.
Daarna is het ook mogelijk dat de optie Solidworks File Utilities niet is geselecteerd tijdens de installatie van SW of zelfs standaard is verwijderd vanaf het moment dat 3DExperience tijdens de installatie wordt geselecteerd.
Voor mijn deel heb ik het uit de administratieve afbeelding verwijderd om er niet door geïrriteerd te raken.