Tabbladen automatisch hernoemen (nieuw blad) in een Solidworks MEP

Hallo 

Zoals gezegd in de titel, ben ik op zoek naar een manier om mijn Solidworks-onflets (die in feite "Sheet1" worden genoemd) automatisch te hernoemen.

Ik heb een variabele die ik gebruik voor mijn titelblok, is er een manier om dit tabblad te hernoemen met de waarde van deze variabele?

Bij voorbaat dank.

Oprecht

Elise KOENIG

Hallo

Ja, je moet een SolidWorks-macro gebruiken, ken je VBA-programmering?

Hier is een macro die ik heb geüpload naar Lynkoa:

http://www.lynkoa.com/tutos/macro-solidworks-renommer-feuille-1-de-la-msie-en-plan

Hallo .PL,

Allereerst heel erg bedankt voor de hulp!

De macro werkt erg goed. Maar dan heet mijn tabblad "Plan", wat normaal is.

Ik zou graag willen dat ze de naam van de tekening krijgt. De naam van deze tekening is opgeslagen in een eigenschap van de genummerde tekening NUMERO_DESSIN mijn huis. maar ik kan de waarde van mijn NUMERO_DESSIN eigenschap niet aan een VBA-variabele geven.

Ik heb het geprobeerd met de interne eigenschappen van Solidworks zoals "SW-Sheet Scale", maar ook dat werkt niet. Het kan de waarde van de eigenschap niet ophalen om deze in een VBA-variabele te plaatsen.

Heeft u een oplossing?

Bedankt!

In feite ben ik erin geslaagd met de GetCustomInfoValue-eigenschap die u aan het uitproberen was.

Behalve dat ik graag het nummer van de tekening zou willen hebben. En NUMERO_DESSIN is een stukeigendom. Erts, ik kan uw functie alleen laten werken met de sproperties-plannen. Een oplossing?

U zou ofwel de deeleigenschap van het in het vlak opgenomen onderdeel moeten ophalen, ofwel een planeigenschap moeten maken die de waarde van de deeleigenschap NUMERO_DESSIN heeft.

In feite ben ik erin geslaagd met de GetCustomInfoValue-eigenschap die u aan het uitproberen was.

Behalve dat ik graag het nummer van de tekening zou willen hebben. En NUMERO_DESSIN is een stukeigendom. Erts, ik kan uw functie alleen laten werken met de sproperties-plannen. Een oplossing?

U zou ofwel de deeleigenschap van het in het vlak opgenomen onderdeel moeten ophalen, ofwel een planeigenschap moeten maken die de waarde van de deeleigenschap NUMERO_DESSIN heeft.

Misschien een nieuwe vraag?