Ik ben op zoek naar een macro (of andere) waarmee je bepaalde functies (vlakken, punten, vlakken, schetsen, assen en coördinatensystemen) kunt hernoemen, zodat alle modellen identieke ontwerpbomen hebben voor deze functies.
De schetsen moeten bijvoorbeeld de volgende ESQ_XXX heten; Oppervlakken: SRF_XXX enz.
Het is inderdaad mogelijk, naar mijn mening moet je een zoektocht doorlopen naar schetsen, plannen, enz. en om ze te hernoemen in volgorde van ESQ_XXX.
Maar het kan arbeidsintensief zijn als een baan en zoals Sbadenis zegt, wat heeft het voor zin?
Hallo, het doel is om de ontwerpen te standaardiseren, zodat iedereen zijn weg kan vinden.
Bovendien is het doorlopen van sjablonen om deze functies gewoon met de hand te hernoemen nogal lang
Het is waar dat we zonder kunnen. Mijn collega's hernoemen hun functies niet per se en aangezien ik ervoor moet zorgen dat de ontwerpen "geharmoniseerd" zijn, wil ik het hen gemakkelijker maken en het proces van het valideren van onze ontwerpen (en de namen van de functies maken daar deel van uit) versnellen.
En ik heb veel functies die mogelijk een andere naam nodig hebben. Een macro zou inderdaad kunnen helpen om fouten te verminderen.
Yannick.kleintje , ik denk dat je dezelfde macro twee keer.
tomalegorgeu het lijkt me ingewikkeld gezien de namen van de functies, als je 100% wilt automatiseren ....
Als alle bestanden bijvoorbeeld dezelfde arbo hebben, kunt u kiezen voor een hernoeming volgens de selectie. Je selecteert 10 entiteiten in de boomstructuur en je drukt op de macro.
De macro zal de 1e hernoemen. TGT_1
de 2e TGT_2
...
Het probleem is dat als jij een fout maakt in je selectie, hij ook een fout zal maken. Is de computer een beetje dom:)
Ik heb deze twee pagina's gevonden die kunnen correleren met uw probleem met het weinige onderzoek dat ik heb gedaan.
Het lijkt mij onmogelijk voor iemand die met macro's begint, zelfs ik die er al 10 tot 15 heb gemaakt, zou het niet alleen kunnen.
Bovendien, als u te veel wilt standaardiseren, loopt u het risico:
- om je collega's tegen je in het harnas te jagen
- of dat het niet wordt gerespecteerd.
Op zich is het verlaten van de eigennaam van solidworks niet al gestandaardiseerd op zichzelf?
Anders, om macro's te starten, begin met Excel-macro's of begin vba te leren als dat niet het geval is, begin dan met eenvoudigere macro's om dan in staat te zijn om upmarket te gaan, en waarom niet dan, als de behoefte echt is, maak deze macro.
Maar persoonlijk begrijp ik het niet dat ik schets 1 in ESQ_XXX wil hernoemen, vooral omdat methode 1 automatisch is.