Mappen bulksgewijs hernoemen met Project Verkenner

Hallo
Ik moet verschillende namen van Windows-mappen met mijn SW CAD-bestanden hernoemen zonder de links te verliezen (om de lengte van de paden te verminderen). Om op mijn hele database te kunnen werken, moet ik rechtstreeks op de drive root van mijn CAD-server werken.
Als ik de CadTools ProjectExplorer start, stopt deze na een tijdje.
Ik heb het geprobeerd op een kleiner bestand waarvoor het werkt.
Weet u of er een volume- of groottelimiet is voor het gebruik van Project Verkenner? Of een andere reden die de goede werking van dit hulpprogramma zou kunnen verstoren?

Het hangt allemaal af van hoe uw architectuur is gebaseerd, maar u hoeft niet per se door de projectverkenner te gaan, die inderdaad overweldigd moet zijn gezien de grootte van de bestanden.
Als uw architectuur bijvoorbeeld in deze vorm is
C:\Zeer lange naam\BE\Projecten\Project A\Project Een submap
En al uw SW-bestanden staan in de map Project, u kunt alles stroomopwaarts van de SW-bestanden zonder angst hernoemen (hier de schijf, zeer lange naam en projecten
Wanneer u uw project opent, aangezien niet alle SW-bestanden in de Windows-boom gaan, zal het deze kleine vinden.
Aan de andere kant, als u een andere naam onder projectmap op een andere manier wijzigt en u opent het project daar, dan gaat SW verloren.

Ik heb vaak het hele project gekopieerd door de schijf en de mapnaam stroomopwaarts van de projectmap te wijzigen en heb nooit problemen gehad, je hoeft alleen maar het principe van SW te begrijpen dat naar bestanden zoekt vanaf de locatie van de hoofdassemblage.
Toon ons indien nodig uw boomstructuur of een vereenvoudigd voorbeeld als u vertrouwelijkheid nodig heeft en wij zullen u uitleggen of het mogelijk is of niet.

1 like

Dank je wel sbadenis,

Inderdaad, ik begrijp de logica die u beschrijft.
Mijn structuur is als volgt:
directory G:
Hoofdmappen:
G:\Databank
G:\Specifieke verzoeken\

Database bevat mijn standaard bibliotheken en
Specifieke verzoeken voor klantprojecten.
De paden die ik wil inkorten staan in Database en de bestanden worden net zo goed gebruikt in Specifieke Verzoeken

De eerste map die ik graag had willen verkleinen was "Database", die ik zou hebben vervangen door "BD" om zoveel mogelijk volledige paden te krijgen. Vandaar de keuze om Project Explorer te gebruiken

Nog een mogelijkheid waar ik geen fan van ben omdat je er een beetje traag van wordt (afhankelijk van het aantal bestanden...)
het is in de opties om het aangegeven vakje aan te vinken en uw Bd-map op de locatie te plaatsen die is aangegeven op Ga naar referentiedocumenten.

Zoals te zien is in de bijgevoegde afbeelding, worden alle bestanden die niet worden gevonden bij het openen, doorzocht in de gegeven map. Maar zoals eerder gezegd, je loopt er een beetje van achter...

1 like

Deze oplossing lijkt me een beetje riskant, maar toch bedankt
Ik denk dat ik me moet neerleggen bij het verbreken van de links met de mappen die zich buiten Database bevinden :disappointed_relieved:

Deze oplossing werkt heel goed omdat ik het heb getest, maar het duurt nog steeds langer als het wordt geopend. Afhankelijk van het aantal stuks kan het vervelend zijn.
Uiteindelijk doe je dit en dan open je al je assemblages één voor één via taakbeheer met assemblage opslag (op één of meerdere weekenden) dan kun je het uitvinken, de paden worden opgehangen.
Of anders mano oplossing zoals je zegt

1 like

ok, ik begreep het principe. Ik zal meten wat het beste voor ons is
Bedankt voor je hulp :hugs:

In het slechtste geval kun je mijn oplossing testen en als het echt te traag is, schakel je het uit en komt het terug naar je oplossing (hang het juiste bestand met de hand op).
En veel succes

1 like

Hallo;

Als u alleen de inhoud van de mappen verplaatst, waarom gebruikt u dan niet het hulpprogramma " Afhankelijkheden " van de MyCad-suite?

https://help.visiativ.com/mycadtools/fr/Dependencies.html

Samenvatting van functies:

Vriendelijke groeten.

3 likes