De naam van een projectmap wijzigen door locaties waarnaar wordt verwezen toe te wijzen

Hallo

Is het mogelijk om een map te hernoemen zodat de paden die ernaar verwijzen (met name recente documenten) volgen, net zoals u een bestand kunt hernoemen?

Hallo

Tenzij ik me vergis, behalve met een oplossing als Solidworks PDM is het onmogelijk.
De enige manier (nog steeds als ik het niet verprutst) zou zijn om de map te hernoemen, alle bestanden die erin staan te openen en de asm te openen die naar deze map verwees en op te slaan.
Een andere manier zijn API's, u kunt de links van de bestanden wijzigen zonder ze te openen.

1 like

Naar mijn mening is er geen probleem om een directory te hernoemen.
Procedure: Wijzig de naam van de map, open vervolgens de hoofdassembly en de subassemblages, onderdelen en bibliotheekitems zullen volgen. Opslaan en klaar. Controleer met zoeken naar referenties (het is altijd goed)

Hallo;

Met de MycadTool-suite (ik weet niet meer of je het hebt of niet), is er de Dependencies-tool:

Anders, zoals @Cyril_f en @Le_Bidule zeggen, zal Solidworks instinctief om de nieuwe locatie vragen voor zijn referenties die niet worden gevonden bij het openen van de hoofdassemblage...

Exact SW zal vragen naar het nieuwe pad. Het enige kleine probleem is dat er een boomstructuur onder zit, die elke keer dat een bestand van map verandert, zal vragen.
Als er maar één map is, is het eenvoudiger, SW zal het maar één keer vragen (in principe, als hij de bestanden vindt in de map die hij aan het "scannen " is, maakt het hem niet uit of het het juiste bestand is, zolang het maar dezelfde recordnaam is)

1 like

Goed gedaan @Cyril_f ... in dit geval verdient het de voorkeur om " Opslaan als " te gebruiken voor elk onderdeel dat moet worden verplaatst (en vergeet niet om het originele bestand te verwijderen).
Het nadeel van deze oplossing is dat het relatief tijdrovend is (zeker als er tekeningen zijn).

Anders is het mogelijk om " Bourrin " te spelen met behulp van de " Pack and Go ".

Als het bestand in de map overeenkomt met een enkele assembly, is het eenvoudig: als het een schroef is die in veel (alle!) assemblages wordt gebruikt, is het ingewikkelder!.
Voor een enkele assembly sluit ik SW, ik hernoem mijn map, open de assembly opnieuw in SW en wanneer het me de verloren assembly vertelt, geef ik het nieuwe pad opnieuw aan.
Klik anders met de rechtermuisknop op het geheugen op de grijze assembly, niet gevonden, maak de verwijdering ongedaan en geef het pad opnieuw aan. En SW vindt alle ontbrekende bestanden in de nieuwe map met de nieuwe naam.
Als het in meerdere assemblages wordt gebruikt, is het mogelijk om hier een referentiepad op te geven vanuit het geheugen of het is standaard ingesteld op bestanden die niet zijn gevonden.
Het werkt goed, maar het maakt het traag bij het openen van alle bestanden, dus indien mogelijk te vermijden.
Voor de methode in tools opties klik op (kleine twijfel over de locatie en de methode maar uit het geheugen):
1-Externe referenties
2-Zet op aanvraag
3-Vink het vakje aan
4-Ga naar het referentiedocument en geef het nieuwe pad van het bestand aan

2 likes

Allereerst, gefeliciteerd @Cyril_f :partying_face:

Dan bedankt voor je antwoorden.

Nee, dat doe ik niet, en mijn behoefte om een map te hernoemen is zeldzaam genoeg om geen aankoop te rechtvaardigen (hoewel myCADtools veel veelzijdiger is dan alleen het hernoemen van een map).

Ik heb geen probleem met de componenten zelf, ik bedoel, ik weet niet of het te maken heeft met een stemming, maar hun paden zijn relatief ten opzichte van die van de assemblages; het maakt niet uit wat de naam van de map is, of ik deze verander of verplaats, of de componenten zich in dezelfde map bevinden als de assembly, bij het openen van de ASM worden alle componenten altijd gevonden en geladen zonder handmatige tussenkomst. Als ik de map zip en deel, kan iedereen hem uitpakken waar hij maar wil, de asm wordt normaal geopend.

Kortom, dit is echt een kwestie van het corrigeren van de spelling van het bestand en dat alle paden van de onderdelen in de recente documenten worden bijgewerkt.