De naam van een configuratie wijzigen

Hallo

Ik heb al een paar dagen een probleem om mijn configuraties te hernoemen.
Laat het me uitleggen, als ik een configuratie wil hernoemen, kan ik dat niet als het plan van mijn kamer open is. Het probleem is ook hetzelfde als mijn onderdeel zich in een assemblage bevindt en open is.
Klein detail, voordat ik mijn configuratie selecteerde en erop klikte, kon ik deze direct een naam geven, nu moet ik naar de configuratie-eigenschappen gaan.
Dit probleem is aanwezig sinds ik toegang heb tot de 3Dexperience-cloud (om te testen), heeft het er iets mee te maken? Ik denk omdat 2 collega's geen toegang hebben tot dit platform en geen problemen van dit soort hebben.

Is er een manier om dit te verhelpen? :pray:

Met vriendelijke groet, Floris

Hallo;

Het niet kunnen hernoemen van een configuratie terwijl deze wordt gebruikt in een plan of in een open assembly is normaal gedrag.
(Het is alsof je probeert een bestand te hernoemen vanuit de verkenner terwijl het open is).

voor het tweede punt zou ik zeggen " ja " het is gerelateerd omdat het het niet eerder deed of met je collega's die geen verbinding hebben 3Dexperience.La onderliggende vraag is: moet je echt verbinding maken met de 3Dexperience Cloud als je klasgenoten het zonder lijken te kunnen.

3 likes

" Het niet kunnen hernoemen van een configuratie terwijl deze in een vliegtuig of in een open assembly wordt gebruikt, is normaal gedrag." Het wordt opgemerkt, maar waarom kunnen mijn collega's het doen en waarom kon ik het eerder? Dat is wat ik niet begrijp.

Voor het tweede punt, zoals ik al zei, is het om te testen. Inderdaad, mijn collega's hebben momenteel geen toegang tot het platform. Als de tests goed voor ons zijn, is de kans groot dat ze ook onder 3Dexperience vallen.

Hallo
Ik denk dat het voor alles wat met 3DEX te maken heeft beter is om een ticket te maken voor VISIATV-ondersteuning, het geheel is in ontwikkeling (en voor een tijdje...).
Heb je geprobeerd uit te loggen van het 3DEX-platform?

Inderdaad, ik ga een kaartje maken.
Ik geef er de voorkeur aan om hier eerst te vragen, in plaats van tijd te verspillen (en eruit te zien als een c*n) aan de ondersteuning als het probleem van mij kwam.

Dank u voor uw antwoorden.
Fijne dag

Bedankt voor het geven van feedback, je weet maar nooit

Hallo

Welke versie van SW?
In 2020 is het a priori geen probleem om de config te hernoemen, maar aan de andere kant kun je een config die gebruikt wordt in een open assembly/MEP niet verwijderen.
Uit het geheugen was dit niet mogelijk op eerdere oude versies.
Als uw versie hoger is dan de 2020, is het ofwel een bug (reboot SW) of een systeemoptie (zoeken met ' config ' in de SW-instellingen)

1 like

Nou, niet helemaal.
Historisch gezien kon je een configuratie inderdaad niet hernoemen als deze werd gebruikt.
Nu (ik kan niet zeggen sinds welke versie), is het mogelijk om een in gebruik zijnde configuratie te hernoemen en worden de gebruikersdocumenten van het bestand bijgewerkt (er is waarschijnlijk een interne ID voor de configuratie). En het werkt best goed.

Hallo

Versie 2024.
Mijn collega's zijn dat ook, maar ze werken.
Ik heb gezocht naar " config " in de instellingen, maar er is niets.

Ik heb een ticket geopend, ik wacht op een reactie

Hallo

Controleer alvast of het vakje " hernoemen door langzaam dubbelklikken" nog steeds is aangevinkt:

3 likes

Hoi allemaal

Ik heb bevestiging gekregen van de ondersteuning, het is inderdaad de 3Dexperience.
Ze kunnen er niet omheen.
Het is me gelukt om rond te komen met een macro, het is niet ideaal maar het werkt en vooral het is niet langer.

Fijne dag en nogmaals bedankt voor je antwoorden!

1 like