Hallo
Ik wil graag een sldprt bestand wijzigen door de afmetingen uit excel in te vullen en dat deze automatisch worden getranscribeerd in het sldprt bestand.
Kortom, voor het maken van koppelbouten hebben we regels die we moeten volgen en sommige afmetingen zijn afhankelijk van de andere.
Om ook incidentele SOLIDWORKS-gebruikers mogelijk te maken, willen we graag dat de gebruiker het Excel-bestand invult en zo automatisch een SLDPRT-bestand aanmaakt (of wijzigt).
Bij voorbaat dank voor uw antwoorden, in de hoop duidelijk te zijn geweest.
Hallo
A priori, als ik het goed begrijp, is het gewoon een onderdeel dat wordt bestuurd door een Excel-bestand? Hiervoor is dit de configuratiefunctie die u moet gebruiken. U zet uw formules in uw Excel-tabel en elk van de kolommen komt overeen met een dimensie van uw schets, uw functies, enz ...
Vriendelijke groeten
6 likes
Hallo
Bedankt voor het antwoord, het helpt me al vooruit in de constructie van het Excel-bestand, maar na hoe koppel je de Excel aan de SLDPRT, gebeurt dit in de configuratiefunctie?
De 3e familie van onderdelen ontbrak, wat zeker de eenvoudigste is!
1 like
Hallo weer,
In de SOLIDWORKS-tutorials heb je door op "?" te klikken toegang tot een hele reeks lessen, waaronder de tutorial "Part Families". Dit zou je veel moeten helpen.
Anders vind je veel tutorials op het net.
Succes!
Vriendelijke groeten
tuto_sw.png
3 likes
Nee, de familie van onderdelen past niet bij ons omdat de te maken noppen niet standaard zijn, maar toch worden beheerst door regels die moeten worden gerespecteerd.
Het is daarom niet mogelijk om een bibliotheek van onderdelen aan te maken, omdat de diameter en lengte niet standaard zijn, maar afhankelijk zijn van elke koppeling
Ik denk dat Pilot Assembly mijn probleem moet beantwoorden, maar ik weet niet zeker of ik er binnen mijn bedrijf toegang toe heb
Hallo
U kunt de myCADtools-suite met tools gratis testen als uw bedrijf deze nog niet heeft.
https://www.lynkoa.com/mycadtools
Vriendelijke groeten
4 likes
Ik zie in je profiel dat je de MyCadService-medaille hebt, wat me vertelt dat je gratis toegang hebt tot Mycadtools-tools.
Downloaden: https://www.lynkoa.com/mycadtools
En je moet om je sleutel vragen bij de hotline (tenzij je die al hebt)
1 like
Ja, ik heb mijn pc veranderd, dus ik moet mijn cadtools opnieuw installeren, maar bij EDF is het ingewikkeld om een app te installeren, je moet beheerdersrechten hebben, kortom ik kom bij je terug zodra ik het probeer met pilot-montage, maar met het oog op de presentatievideo zou het het moeten doen.
Hallo
je kunt een "Family of Parts" maken zoals @JMSavoyat zegt, het is net als configuraties, maar bestuurd via een Excel-tabel die intern of extern kan zijn in het SW-bestand.
Er is waarschijnlijk een tutorial die uitlegt hoe je het moet doen, maar over het algemeen is dit hoe ik het doe.
1- Ik maak mijn schets en ik hernoem de afmetingen met namen die goed passen.
2-Ik creëer mijn functies, die ik ook een naam geef.
3-Ik maak een deelfamilie aan (Invoegen / Tafel / Kamerfamilie), als bron kies ik "Automatische creatie"
4- In het volgende venster kies ik wat ik wil configureren.
5- een Excel-venster opent in SW (wees voorzichtig, wanneer u in de leegte klikt, wordt uw deel gesloten en bijgewerkt)
Als u uw Excel-tabel wilt bewerken, raad ik u aan om in een nieuw venster te openen om de volledige Excel-interface te hebben.
2 likes