3D Scanner Intelligentie

Hoi allemaal

We zijn bezig met het informeren over het kopen van een 3D-scanner
We hebben een paar commerciële onderdelen die onze leveranciers ons niet in 3D kunnen leveren
Om een realistische lay-out te bereiken en fabricageproblemen op te sporen, is het noodzakelijk om deze in onze assemblages weer te geven.

Ik weet er niet veel van,
Ik wend me tot de gemeenschap:)

Geen grote items om te scannen (stoel/tafel/...)
Idealiter handscanner
Compatibel met Solidworks
Nauwkeurigheid ~1mm

Welk budget moeten we voorzien?

Fijne dag voor jou

Hello@sjolly_TRI

Zie o.a. deze links 

https://shop.laserscanning-europe.com/Louer-un-scanner-3D-ARTEC-LEO

https://www.cadvision.fr/video/video-scanner-3d-artec-leo-solidworks-world-2018

@+

1 like

Zou het, gezien uw behoefte (eenvoudig en af en toe scannen), niet interessanter zijn om via een serviceprovider te gaan?
Kosten van de dienstverlener te vergelijken met de aankoop/huur van de apparatuur, de opleiding in de software, het tijdstip van implementatie

4 likes

Hallo, het is niet mijn vakgebied, maar let ook op de mogelijkheden van de software die bij de scanner hoort.

Bijvoorbeeld, onder CATIA, als ik, alleen een MD2-licentie, is het onmogelijk om een STL te openen.

Als het bestand en een puntenwolk heb je ook extra modules nodig en het werk aan een puntenwolk is zwaar.

Idealiter zou de software die aan de scanner is gekoppeld, een gesloten oppervlak moeten bieden in een formaat dat door uw CAD-software kan worden gebruikt

1 like

Hallo

Er is een bedrijf dat een goede 3D-scan heeft

https://store.structure.io/buy/structure-sensor-mark-ii

Ik koop ze, je hebt de mogelijkheid om het te gebruiken op pc of ander systeem met de verschillende kabels die voorzien,

De definitie is erg goed, ik heb het van mijn kant gebruikt om mensen, stoelen, kleine objecten te scannen, en de definitie is echt nauwkeurig, tot het punt dat je zelfs de textuur van iemands baard kunt zien... Aan de andere kant kunnen ze niet allemaal nemen wat transparant is...

De gelinkte versie is de nieuwe versie, ik heb de oude :), dus misschien hebben ze het transparantieprobleem met de nieuwe versie opgelost

1 like

Dank u allen voor uw antwoorden,

Wij bestuderen uw voorstellen met wederverkopers en dienstverleners.

Om de prijs van een verhuur/service te zien, vooral als er verwerking nodig is om een STL-typebestand of andere ... (kosten van extra service/training)

Het idee van de Sensor Mark is mooi en betaalbaar
@Centor op uw versie, de Core-structuur?, kunt u niet alleen scans in vaste positie doen? 
Exporteren naar XXX via de SKANECT 3D software ?

Hallo

@sjoty_TRI toen ik het voor de eerste keer gebruikte, zat ik op een portaal-pc met een 2-coreprocessor,

voor de scan heb ik een tabletversie, dus deze is aangesloten op de tablet, en wanneer ik de scan doe, heb ik de gescande stekker op de tablet,
hierdoor kan ik scannen door te bewegen, er is een ondersteuning meegeleverd om het aan te passen aan een tabletversie PC of een Ipad-versie tablet

Om het te gebruiken waar je de software nodig hebt die in hun documentatie wordt aangegeven, wanneer je de scanner ontvangt als ik het me goed herinner, heb je alle informatie over wat er moet worden geïnstalleerd.

De scan wordt bijna direct getranscribeerd op de Skanect-spreuk, waarna je deze direct naar STL kunt exporteren
Aan de andere kant, degene die ik echt allemaal op de mm heb gescand, dus er was veel geometrie die rekening houdt met, tot aan een baardhaar, of een plooi van kleding, een overhemdknoop, enz...

Voordat je begint met scannen moet je een van de 3 varianten in het Skanect programma kiezen , of je scant een klein object, een object of een persoon, je kunt ook een hele kamer van 6m x 6m scannen... Aan de andere kant, voor zover ik weet, heb je op de Ipad-versie iets meer keuze dan op de pc-versie, ik denk dat het op hun site te zien is

Aan de andere kant zag ik dat ze een nieuwe versie hebben, ik ken helaas niet de nieuwe functies van de nieuwe versie van de scanner en de software

Ik blijf beschikbaar in geval van vragen

3 likes

@Centor

Ik ben geïnteresseerd in deze scanner voor mijn sitemanager.

https://store.structure.io/buy/structure-sensor-mark-ii

En het is gemakkelijk om de puntenwolk in SolidWorks op te halen en er direct aan te werken???

Het werkt alleen op iPad-tablet??

Moge de kracht met je zijn.

1 like

Hallo

@OBI WAN op de website van de fabrikant, op de ontwikkelaarspagina vindt u informatie voor Android:

https://structure.io/developers

Om bij hem na te gaan, volgens het model, dat het goed werkt, maar a priori zou het moeten doen.

2 likes

WAN @OBI

Met behulp van de meegeleverde software kunt u de gescande onderdelen eenvoudig terugvinden en bovendien is het zeer nauwkeurig,
Aan de andere kant, toen ik het voor het eerst gebruikte, had ik niet de benodigde module voor de herkenning van de verschillende gezichten
Ik weet de naam niet meer. Het is een module toen ik de 2010-versie had die ik niet in de standaardversie had,
dus ik weet niet of ze het in de nieuwe versie hebben gezet

Voor de werking kunt u het op de Ipad aansluiten omdat het oorspronkelijk een stopcontact voor Ipad is,
maar je kunt hem ook aansluiten op een tablet-pc of pc met de hacker USB-kabel die je als accessoire kunt kopen
aan de andere kant, als je geïnteresseerd bent, raad ik je aan om de scanner, de kabel tegelijkertijd en de accessoires die je wilt te kopen,
omdat hun kosten vrij hoog zijn denk ik :s, nadat ik niet weet of er een ander bedrijf is waar je het kunt kopen:)
https://store.structure.io/buy/accessories

In beide gevallen heb je alle uitleg om de software op beide versies te gebruiken

Ik blijf beschikbaar als ik vragen heb:)

1 like

Hallo

@Centor de module is het scannen naar 3D beschikbaar op standaard of premium sw, wat mijn geval is. 

Als ik het samenvat werkt deze scanner op I Pad en Android, maar voor Android moet ik een speciale kabel gebruiken.

Dank u voor uw infoo

Hallo @OBI WAN

De eerste versie, degene die ik heb, was oorspronkelijk beschikbaar voor Ipad

Als ik ze koop, heeft het net de versie voor Windows ontwikkeld met een speciale kabel

Voor Android weet ik niet wanneer ze met de ontwikkeling zijn begonnen, maar ja, er zou een speciale kabel kunnen zijn

Zoals ik zie zijn ze ook gelanceerd voor Linux, voor linux denk ik dat het dezelfde kabel moet zijn als voor de pc

1 like

@Centor ,

Ik heb er met de baas over gesproken, hij lijkt geïnteresseerd.

Ik zou graag willen zien hoe ik de wolken kan exploiteren, want dat heb ik nog nooit gedaan. Ik wil graag vragen om een puntenwolk om te testen, maar ik kan geen contactpersoon vinden op de site.

Heeft u een contactpersoon om mij te verstrekken of als u mij een scan kunt maken en deze naar mij kunt sturen.

Bij voorbaat dank.

PS: of als een persoon op het forum heeft een puntenwolk van een scan ben ik een nemer.

2 likes

In een perfecte modus heb ik bijvoorbeeld een scan van de voorkant van een auto nodig, deze komt overeen met de grootte van de ter plaatse gescande onderdelen.

Hallo @OBI WAN,

Ik moest de kabel aanbevelen om de scanner te gebruiken, ik wacht er nu nog steeds op

Maar zodra ik het ontvang, zal ik een bestand van een object posten dat ik zal scannen zodat je het kunt testen 

2 likes

@Centor ,

echt heel leuk bij voorbaat dank.

2 likes

Hallo @OBI WAN,

Sorry voor het lange wachten, ik ontvang morgen de bestelling, het bedrijf waar ik het had besteld, stuurde het naar Canada v_v

hmm Zwitserland <MY    (  send = > Canada) >_< de fout gevonden

en ik zal je een scan maken voor het verzondene, zoals je de puntenwolk kunt testen

Ik zal het je vertellen zodra ik de voorkant van een auto heb gescand

1 like

@Centor je echt aan de top staat, heel erg bedankt. 

Hallo @OBI WAN,

Hier voeg ik, zoals afgesproken, 3 gescande bestanden van verschillende grootte bij,

Op die manier kun je een idee krijgen en zien of het werkt op je solidworks

Goedemiddag

objet_scanne.zip
1 like

@Centor ,

Heel erg bedankt, het is echt super leuk.

Ik zal er zo snel mogelijk naar kijken en ik zal je op de hoogte houden.

1 like