Niet-materiële informatie

Hallo

Ik zou graag mijn deel willen kunnen vullen met andere informatie dan het materiaal, bijvoorbeeld hardheid, warmtebehandeling,...

Daarnaast moet deze informatie automatisch aanwezig zijn in de cartridge.

Weet iemand een oplossing?

Bij voorbaat dank

Hallo

Wij, wij hebben aangepaste eigenschappen gemaakt van "Property Form Editor" om onze cartridges te voltooien!

Als je meer informatie nodig hebt over hoe het werkt, aarzel dan niet!

pp.png

Hallo

Met welke software?

Hallo

In solidworks moet je een model (onderdeel en/of assemblagesjabloon) maken met je lijst met aangepaste eigenschappen.

Vervolgens moet u in het achtergrondkaartsjabloon de teksten koppelen aan de aangepaste eigenschappen (pictogram onder het veld "hoek", aan de linkerkant)

Het enige dat u hoeft te doen, is ze in het onderdeel bewerken, zodat ze op de cartridge worden weergegeven.

Met de Property Form Editor kunt u onder andere gebruik maken van persoonlijke lijsten.

proprietes.zip

Dank u voor uw antwoorden.

Het is waar dat de "Property Form Editor" een goede oplossing is, ik had er niet over nagedacht.

Aan de andere kant heb ik het nooit gebruikt om een koppeling te maken tussen het onderdeelbestand en het automatisch vullen van het tekenblok.

Ik geef toe dat ik niet alles begreep van de uitleg van "Raimanu" in de zin "Dan moet je in het sjabloon van de achtergrond de teksten koppelen aan de aangepaste eigenschappen (pictogram onder het veld "hoek", aan de linkerkant)".

Zou ik meer uitleg kunnen krijgen?

In het ideale geval kunt u het hulpprogramma SMARPROPERTIES gebruiken om aangepaste informatie in uw SolidWorks-onderdelen (sldprt) in te vullen.

http://www.lynkoa.com/store/fr/tools-et-macros/utilitaires/utilitaire-smartproperties-2013.html

In het begin is er wat configuratiewerk (je kunt het niet verbergen !!), maar je betaalt deze tijd vrij snel terug.

Dan moet je in je cartridge (slddrw) deze aangepaste eigenschappen ophalen, hiervoor is hier een regel die je zal helpen:

http://www.lynkoa.com/forum/3d/recuperer-propriete-de-smartproperties-d-une-piece-dans-une-mise-en-plan

smartproperties.png
2 likes

In de tekening:

Bewerk de basiskaart (klik met de rechtermuisknop op de MEP, bewerk de basiskaart)

Zet een tekst (een tekstvak, leeg of niet)

Selecteer het

Klik op het pictogram "gekoppeld aan eigendom"

Selecteer Eigendom

Opslaan van de basiskaart "Bestand - sla de basiskaart op"

capture.jpg

Hallo

Om het antwoord van flengender te ondersteunen, is hier de hulp van smartproperties om u te laten zien waartoe deze applicatie in staat is.

Persoonlijk heb ik het meegemaakt en ik ben er zeer tevreden over!!

smartproperties_fr.chm

Hallo

Om de bovenstaande informatie in te vullen:

Aangepaste eigenschapsinformatie kan in elk materiaal worden ingevoerd in de SolidWorks Material Editor (aangepast tabblad).

Deze informatie kan worden gekopieerd naar de documenteigenschappen (en vervolgens worden weergegeven in MEP) met de tool SelectMaterials (tools waarmee u materialen kunt toewijzen).

Deze functie zal ook aanwezig zijn in de volgende versie van SmartProperties met de mogelijkheid om een mini SelectMaterials aan het masker toe te voegen om een materiaal toe te passen en de aangepaste eigenschappen van het geselecteerde materiaal naar de documenteigenschappen te kopiëren.

materials.png
6 likes

Op dit moment heb ik nog geen SmartProperties. Dus ik probeer de "Property Form Editor" te gebruiken om het titelblok en de ePDM-gegevens in te vullen.

Prossignol:

In mijn eerste benadering had ik de gegevens ingevuld in het tabblad "aangepast" van het materiaal, maar ik kon de gegevens niet extraheren om automatisch in te vullen in de cartridge en de ePDM

Het probleem is dat wanneer u een materiaal rechtstreeks in SolidWorks toepast, de informatie in de aangepaste eigenschappen van het bestand niet wordt gemaakt. Dit is de reden waarom het hulpprogramma SelectMaterials gedeeltelijk is gemaakt.

Zodra de eigenschappen in het SW-bestand zijn aangemaakt, koppelt u ze eenvoudig aan de ePDM-variabelen op uw kaart

Bijgevoegd is de documentatie van SelectMaterials

Philippe

selectmaterial_fr.chm
5 likes