Hallo
Ik probeer een dimensie die we zojuist hebben ingevoerd automatisch te wijzigen, zodat deze het dichtst in de buurt komt van een veelvoud van een getal dat we eerder in een vergelijking hebben gekozen.
Voorbeeld: Ik wil dat mijn kansen een veelvoud van 24 zijn. Ik ga terug naar 2000 en het verandert me naar 1992 (24x83)
Heeft iemand een idee?
Bedankt
1 like
Hallo
Om dit soort dingen te doen, ga ik door een eigenschapsformulier of globale waarden voor de in te voeren waarde, en vervolgens de dimensie op modelniveau die je nodig hebt om een formule te definiëren :=int( (" Ingevoerde dimensie "/24))*24
Om specifieker te zijn:
Maak de globale variabele of eigenschap " a "
De gebruiker wijzigt de waarde van de globale variabele of, via een aangepast eigenschapsformulier, en voert de waarde 2000 in.
De dimensie van het model zou de volgende formule hebben: =int( (" a "/24))*24
5 likes
Dat zou je moeten zien met de configuraties en een Excel-tabel met formule
Hallo
Kijk naar de vergelijkingen...
Maak een variabele aan waar u uw waarde invoert: 2000
Maak een andere variabele die het berekent en wijs deze variabele toe aan uw kant...
1 like
Dit is ook wat ik op het eerste gezicht zou hebben gezegd: vergelijkingen! Veel te vaak vergeten / onderschat
Hallo
Dat is wat ik deed. Ik heb 2 ribben gemaakt:
D1 = int( (D2/24))*24 die de lengte van mijn deel regelt.
en D2 de dimensie die ik aan het wijzigen ben.
Dit voorkomt dat ik de vergelijkingsmanager open
Ik kan niets beters bedenken.
Ga als volgt te werk om te voorkomen dat u de vergelijkingsmanager moet openen:
U kunt de seed-waarde koppelen aan een aangepaste eigenschap.
Het is niet nodig om de vergelijkingsmanager te openen, noch de schets om de dimensie te wijzigen.
Het is bijna magisch 
1 like
@ a_eriaud,
Hoe bewerk je deze eigenschap zonder iets te openen?
1 - Heb of maak een aangepaste eigenschap die de beginzijde bevat (2000 in uw voorbeeld)
2 - Maak een variabele aan die naar deze eigenschap verwijst (zie vorige screenshot)
3 - Maak een variabele die de berekening uitvoert
4 - Selecteer in de schets de dimensie: verwijder de waarde, druk op " = " en kies de globale variabele en vervolgens de variabele die in " 3 " is gemaakt en valideer

Als alles goed gaat, wanneer u de waarde van uw eigendom verandert, volgt alles vanzelf...
4 likes
U kunt een schetsentiteit maken waaraan u een dimensie koppelt, en die dimensie wordt aangeroepen door de formule om het uiteindelijke object aan te sturen.
Dit kan in de functieschets of in een aparte schets die aan het begin van de boom wordt geplaatst (handig als je meerdere rijafmetingen hebt).