Hallo Ik heb in MyCadTools gekeken, maar ik heb niets gezien dat mij lijkt te voldoen aan mijn behoeften.
Ik heb een deel van de zaak gedupliceerd door een take-away compypsition te maken. Probleem, ik heb nu een reeks bestanden die willekeurig genummerd zijn. Weet jij hoe je ze kunt hernummeren vanaf 1. Ik zou het natuurlijk met SWExplorer kunnen doen, maar het wordt een beetje lang (ik heb een goede 20 stuks)
Als je nog niets hebt gezien in de MyCadTools tools en als je geen EPDM hebt, dan denk ik dat SWExplorer de juiste oplossing is om te voorkomen dat je de schakels kwijtraakt en dan is het haar op een twintigtal stukken niet zo lang !!
Je hebt het hulpprogramma Projectmanager waarmee je een project in bulk kunt hernoemen, je moet er hernoemingsregels op zetten.
Hier zouden we alle bestaande tekens moeten verwijderen en vervolgens een teller moeten maken die de naam van elk stuk verhoogt.
Aan de andere kant, als je deze software niet onder de knie hebt, niet zeker weet of het voor 20-30 onderdelen echt nuttig is, bespaar je tijd met solidworks explorer.
Tenzij je voor andere projecten wilt leren hoe je deze software moet gebruiken.
Als u Project Manager wilt gebruiken, opent u uw assemblage om deze massaal te hernoemen.
In het 1e tabblad: Selecteer onderaan, voeg je je assemblage toe, dan voeg je de plannen toe (door de huidige map toe te voegen, dan de plannen toe te voegen)
Indien nodig kunt u de eigenschappen in bulk wijzigen in het 2e tabblad Eigenschappen (bijvoorbeeld een dealnummer, of een cartoonist...)
Vervolgens voeg je op het tabblad Hernoemen een nieuwe regel toe, je vervangt de eerste 20 tekens (als je bestandsnaam veel minder is dan 20 tekens zoals deze, verwijder je alle tekens voor de bestandsextensie), dan kies je net hieronder in een nieuw veld de waarde van een SmartCounter-teller, je drukt op het wiel om de teller vereenvoudigde keuzeteller formaat 1,2,3 te configureren (zie afbeelding bijgevoegd).
Vervolgens kies je in structuur de bestemming van de map waarnaar je kopieert
(toevoegen, controleer dezelfde submap) en kies vervolgens de bestemming)
Inderdaad, op dit moment is het een klein deel, maar als ik zie hoe de deal begint, heb ik het gevoel dat het me van pas zal komen. Het deel over de eigenschappen interesseert me ook, aangezien de klant de behoefte voelde om "Naam van de apparatuur" om te zetten in "APPARATUUR", Rev 00 in Rev A, enz.! Een kleinigheid van 30 eigenschappen die min of meer veranderen. Hoofdletters/kleine letters lijken gelukkig geen probleem te zijn.
Na het al enkele jaren te hebben gebruikt, is deze software zeer compleet om montagekopieën te maken + complete MEP met allerlei soorten hernoemingen, veel plezier om uw instellingen te vinden.
Nu ben ik in de 2015-versie, maar ik heb een probleem: wanneer ik de meter wil valideren, vraagt hij me om hem te registreren, maar terwijl hij hem probeert op te slaan op een locatie waarvoor hij niet het recht heeft... het loopt een beetje vast (cf PM teller fout).
Ik heb geprobeerd de paden aan te passen, maar hij wil daar absoluut een back-up maken. Ik heb geprobeerd de paden te wijzigen op het niveau van de algemene opties van PorjectManager, hetzelfde, geen manier om het pad te wijzigen (zie PM algemene opties)