Lastafel rep

Hallo
Kunnen we een coördinatensysteem van een lastafel specificeren en koppelen aan een mechanisch gelast onderdeel?
Ik wil graag markeringen (bijv. S1, S2...) van mijn lassen in de nomenclatuur (lastafel) en op de onderdelen laten zien naast de markeringen van mijn nomenclatuur van mechanisch gelaste onderdelen!?

Bij voorbaat dank :slight_smile:

Hallo

Wil je ze ontwerpen zodat ze bij een WPS passen?
Van mijn kant maak ik tekstballonnen en verander ik de tekst, maar ik ga niet terug naar een kolom van de nomenclatuur, tenzij ik de relaties verbreek en opnieuw binnenkom met het risico fouten te maken.
Als iemand op het forum
normes.pdf (1.6 MB)
wijst naar zijn lasnaden, hij kan ons helpen denk ik.
Is dit het type referentie dat u wilt?

Dat klopt, ja. Ik wil graag een stuklijst met kolommen maken en automatiseren (lasmarker, lastype, WPS, enz.).
Laten we hopen dat iemand hier ons wat tips kan geven

Hallo

Ik sta voor hetzelfde probleem als jij, wachtend op gebruikers met een oplossing.
Fijne dag.

Spectrum.

Hallo

U kunt een coördinatensysteem specificeren vanuit een lastafel en dit koppelen aan een mechanisch gelast onderdeel met behulp van de SOLIDWORKS Weld Construction-functie. Met deze functie kunt u mechanisch gelaste elementen van profielen maken, de lijst met gelaste onderdelen beheren, hoekplaten en adereindhulzen toevoegen en configuraties maken.
Ik hoop dat het je helpt!

Ik denk niet dat u de vraag beter hebt begrepen. Ik zou graag een las willen gebruiken die ik bijvoorbeeld de naam "S1" zal hebben op een regel van een nomenclatuur waarin ik informatie kan geven over het type las, de betreffende diktes en de WPS...