Verdeel vergelijkbare onderdelen gelijkmatig in een assemblage

Hallo

Nieuw op het forum en nieuw bij Inventor, ik vraag je om me te helpen.

Ik zou graag een parasol willen tekenen en ik wou dat ik mijn bielzen gelijkmatig kon verdelen.

In solidworks gebruikte ik een lineair patroon met een schets die het begin en het einde definieerde. Ik kan het equivalent niet vinden in Inventor.

Bedankt voor je hulp, Olif

1 like

Hallo, je hoeft alleen maar de hartafstand te berekenen en een rechthoekig netwerk van componenten te maken. Als je maar 3 dwarsliggers hebt, plaats dan de middelste en maak dan het netwerk.

Vriendelijke groeten.

1 like

Hallo, er zijn verschillende mogelijkheden:

In een kamer (single of multibody) kunt u door een netwerk gaan en uw vorige afmetingen gebruiken, door de schets weer te geven of door de "parametrische" afmetingen met FX te gebruiken. U hoeft niet te rekenen, Inventor doet het voor u, u selecteert uw afmetingen en uw tekens (+-*/)

In een assemblage kan het netwerk een afmeting of een netwerk (van punten bijvoorbeeld) ophalen uit een onderdeel of gewoon een netwerk met een lengte/aantal dwarsliggers.

Ter informatie: ik vermijd het direct plaatsen van het resultaat van een berekening, ik laat Inventor voor mij berekenen, vooral wanneer de dimensies al bestaan, waardoor door naar de parameter te gaan slechts een paar dimensies kan worden gewijzigd of herhaaldelijk of regelmatig gebruik van hetzelfde onderdeel.

1 like

Dank u voor uw antwoorden.

Inderdaad, ik was erin geslaagd om eruit te komen door de hartafstand te berekenen. Een correcte maar vervelende aanpak als je een groot aantal stukken begint te hebben. 

Ik geef er daarom de voorkeur aan om in mijn berekening een dimensie te gebruiken, waardoor de hartafstand kan evolueren volgens de dimensie. Ik heb geleerd om zo te tekenen, op een "robuuste" manier.

Nu sta ik voor een ander beginnersprobleem, ik weet niet hoe ik een dimensie in de assemblage moet weergeven (of ophalen). Afgezien van het maken van een schets gewijd aan het weergeven van de beoordeling? Waar kan ik een FX-instelling weergeven?

Bedankt, olif

1 like

Zie deze COM-thread

http://www.lynkoa.com/forum/autodesk-inventor/mod%C3%A8le-de-garde-corps

@+

1 like

Idealiter zou u een skelet moeten maken, maar u kunt een puntennetwerk maken in een van de stringers en het vervolgens uit de assemblage halen.

Om de bestaande netwerken en schetsen op te halen, ga je over naar modelleren (in plaats van overzicht) je kunt ze dan ophalen.

Dank je wel loloboyo,

Ik kan het beslist niet. Als je me vertelt "herstel de bestaande netwerken en schetsen , ga door voor modellering (in plaats van overzicht), je kunt ze dan herstellen".

Ik weet niet hoe ik ze moet ophalen, ze zijn niet selecteerbaar of aanklikbaar, of ik nu in overzicht of in modelleerweergave ben . Ik kan in de hulpmiddelen kijken etc... Ik blokkeer, een hint?

Bedankt

In uw browser, aan de linkerkant, kunt u werken in modelleerweergave of overzicht.

In de modelleringsweergave kunt u uit de elementen onder uw assemblage halen wat u nodig hebt.

Je hebt drie soorten netwerken: rechthoekig, cirkelvormig of de eerste die de bestaande netwerken in beslag neemt: dit is degene die moet worden genomen.

Welke uitvinder heb je? (jaar)?

Bedankt

Ik heb de 2013 versie.

Bedankt voor je geduld. Maar ik denk dat ik verdwaal tussen al deze informatie.

Ik ga stap voor stap terug naar wat ik wil doen, en of je me kunt vertellen waar ik een fout maak.

1. In een assemblage plaats ik een ligger van een lengte L en een dwarsbalk  van een sectie S*S die ik beperk tot het begin van de ligger. 

2. Wat ik wil doen: Verdeel 5 dwarsbalken over de lengte L van de ligger en maak zo een netwerk van componenten.

3. In mijn assemblage ("assemble" tabblad), klik ik op rechthoekig componentennetwerk, ik kies het onderdeel, de richting van de kolom en het aantal kolommen (=5). Nu  moet ik de afstand tussen de kolommen bepalen.  Ik

4. Ik moet de formule   (L-S)/4 gebruiken om de hartafstand te berekenen

Als ik deze formule met de hand invoer, werkt het heel goed

5. Maar wat ik wens is dat ik L en S ergens kan terugvinden, hetzij in een schets, hetzij in de fx-instellingen. en dan blokkeer ik

Ik ben ervan overtuigd dat het eenvoudig is, maar dat iets me ontgaat.

Bedankt

Uiteindelijk heb ik mijn probleem kunnen oplossen.

Ik heb een schets gemaakt in de montage, om de afmetingen te herstellen die ik wilde. Dus in de fx-instellingen kan ik ze opschrijven (d5, d6  bijvoorbeeld). Wanneer ik mijn netwerk van componenten maak, schrijf ik mijn formule met de d5 d6 . En dat is het.

Wat me zelfs verdrietig maakt, is dat ik ervan overtuigd ben dat er een manier is om de d5 d6 te krijgen door ergens op te klikken (zonder ze vooraf op te hoeven schrijven).

Bedankt allemaal voor jullie bijdrage, het stelde me in staat om verschillende functies te onderzoeken en te ontdekken die ik niet kende.

olif