Een beetje speciaal spotten

Hoi allemaal

Ik zal proberen duidelijk te zijn, is het mogelijk om bijvoorbeeld een 7.1 locatie te starten.

In een hoofdassemblage heb ik een subassemblage die rep 7 draagt en dus deze componenten 7.1, 7.2, enz.

Ik wil de tekening van deze subassemblage merk 7 maken, en ik zou willen dat de nomenclatuur identiek is aan die van het vlak van de kopassemblage, d.w.z. 7.1, 7.2, enz.

Bij voorbaat dank.

Vriendelijke groeten.

U moet de stuklijst van uw hoofdmerk exporteren in Excel-formaat en vervolgens invoegen in de tekeningen van uw subassemblages.

Invoegen/Voorwerp...

Aan de andere kant , wees voorzichtig dat u de automatische update verliest.

U kunt een link naar het bestand maken (door het daarvoor bestemde vakje aan te vinken), maar u moet het Excel-bestand elke keer dat u het bewerkt opnieuw maken.

Vriendelijke groeten

capture.jpg

Hallo

Het is mogelijk om de nummering bij 71 te beginnen, maar er komt geen punt!

Zie bijgevoegde afbeelding!

nomenclature.jpg

Bedankt

@rmorel: slim idee, maar als je de automatische update verliest, doet het het niet.

@lucas Prior: Fijn doordacht, idee om te onthouden.

1 like

Graag gedaan, bedankt voor het aanwijzen van het beste antwoord!

Hallo

Anders, tussenoplossing, moet u een eigenschap maken, bijvoorbeeld "marker", in uw kamers en een nomenclatuur instellen en maken die u aan deze eigenschap herinnert.

Op deze manier heeft elk element altijd dezelfde markering, ongeacht het vlak, met de waarde die u wilt. Aan de andere kant moet je de markeringen zelf beheren en ze in elk element met de hand invoeren.

1 like