Met andere woorden, een set onderdelen gemodelleerd op basis van gelaste constructieprofielen.
Al deze onderdelen hebben een vergelijkbaar ontwerp: gebouwd, hetzij uit een familie van onderdelen, hetzij met geparametriseerde schetsen (oplossing te bepalen aan de hand van het volgende).
Al deze onderdelen hebben een aantal identieke mechanisch gelaste elementen gemeen (bv. leuningen van verschillende lengte, maar waarvan de staanders, staven en bevestigingskussens in alle delen identiek zijn)
Het doel is om voor de werkplaats een "superlijst van gelaste onderdelen" te herstellen waarin elk mechanisch gelast element slechts één keer voorkomt, met zijn aanduiding, zijn lengte, zijn totale hoeveelheid voor de hele behuizing en een artikelnummer dat altijd hetzelfde moet zijn in alle detailplannen van de onderdelen.
Ik worstel al een tijdje met dit probleem en uw suggesties zijn welkom.
Het onderwerp moet worden behandeld in SW2016 en hogere versies.
Zou het mogelijk zijn om in visual basic uit een assemblage alle eigenschappen van de gelaste onderdelenlijsten van elk onderdeel te extraheren en ze in een tabel te zetten?
Ik weet niet hoe ik ec VB moet programmeren, en als iemand een idee heeft, bedank ik ze!
Ik heb geen toegang tot solidworks , dus uit het geheugen is het mogelijk om eigenschappen toe te voegen aan uw mechanisch gelaste elementen, via een klik met de rechtermuisknop in de map met de lijst met gelaste onderdelen of op een enkel element
Artikelnr. wordt bepaald aan de hand van de positie van uw gelaste onderdeel in de artikellijst. Als de artikelen in dezelfde map zijn gegroepeerd, hebben ze hetzelfde artikelnummer en verandert de hoeveelheid van het onderdeel.
Op dit moment lukt het me door al mijn mechanisch gelaste onderdelen in een enkel onderdeelbestand in te voegen om een lijst van gelaste onderdelen te verkrijgen met een echte differentiatie van lichamen van dezelfde grootte maar verschillend door bewerking (bijvoorbeeld: gaten in sommige leuningstaanders en niet in andere)
Ik verkrijg artikelnummers die ik met de hand overbreng in de detailplannen van de verschillende gelaste onderdelen.
Het is lang, een beetje beestachtig, maar op papier werkt het. (tenzij er een ontwerpwijziging is, want dan moet je opnieuw beginnen)
Ik blijf aandachtig als er een betere oplossing bestaat