Solidworks unieke bubble mark (één mark per onderdeel; zelfs als het identiek onderdeel is)

Hallo

Weet u of het mogelijk is om automatisch één marker per kamer te laten bubbelen?

Als onderdeel van mijn project heb ik een marker per onderdeel nodig (zelfs als de onderdelen identiek zijn) om materiaalmonitoring te garanderen, enz...

Bij voorbaat dank,

Hallo 

Je hebt een "automatische bubbels" commando dat aan je behoeften moet voldoen.

Dimitri

3 likes

Hallo

Zolang u het vakje voor Meerdere voorvallen negeren aanvinkt.

1 like

Het lijkt erop dat als je een bubble auto doet

Hij zou je bubbels voor je moeten creëren

waar je je onderdelen moet selecteren en de bubbel moet maken

Zie deze tutorial

https://www.youtube.com/watch?v=3iALiPz9bTA na 30 minuten praat hij over nomenclatuur en bubbelen

Zie ook Bubble

http://help.solidworks.com/2013/french/solidworks/Sldworks/c_BOM_Assembly_Structure.htm

@+

2 likes

Bedankt

Ik drukte me slecht uit; Ik heb een enkele marker per kamer nodig.

Voorbeeld: een pijp met 1 buis en 2 identieke ellebogen geeft 3 markeringen en niet 2.

Vriendelijke groeten

Vink vervolgens het vakje aan voor Meerdere voorvallen negeren.

Edit: Aan de andere kant, wil je dezelfde referentie voor je identieke onderdelen?

2 likes

behalve het antwoord van @dbz dat ik verstandig vind +1

en als u mappen maakt voor uw identieke onderdelen

Rugleuning, ellebogen, hoofdstel, enz.......... (toebehoren)

voor de buizen nee, omdat de afmetingen anders moeten zijn

@+ ;-)

Nee, het hele probleem is dat ik ÉÉN marker per kamer nodig heb, zelfs als deze identiek is.

Geen oplossing gevonden in auto bubble... Ik doe het in handmatige bubbel zo niet.

@gt22 Ik begrijp het punt van de bestanden niet?

http://help.solidworks.com/2012/french/SolidWorks/sldpiping/c_Isometric_Drawings.htm

Tekeningen van leidingen

Leidingtekeningen bevatten armaturen, leidingen, afmetingen en een stuklijst in een isometrische weergave. Als u een nieuwe leidingtekening wilt maken, klikt u op Leidingtekening (werkbalk voor leidingtekening).

• Een stuklijst opnemen in een leidingtekening
    U kunt een stuklijst meesturen bij het maken van een leidingtekening.
  • Stuklijstopties
    U kunt routeringscomponenten in stuklijsten beheren. U kunt stuklijsten maken die alleen routeringscomponenten weergeven. U kunt alle pijpen en pijpen afzonderlijk in stuklijsten weergeven of alle pijpen en buizen van dezelfde grootte onder één regelitem weergeven met de som van de totale pijp- of buislengte.
  • Een tekening maken van een leidingsamenstel
    U kunt isometrische tekeningen van leidingassemblages maken die de routeringsschets, een stuklijst of ballonnen bevatten.
  • De Piping Tekening PropertyManager
    U kunt een tekening maken van een leidingassemblage met accessoires, leidingen, afmetingen en een stuklijst in een isometrische weergave.

Hoofdonderwerp: Assemblagetekeningen routeren

Verwante concepten

Werken met onderdelen of samenstellingen stuklijsten

Gerelateerde taken

Een stuklijst opnemen in een leidingtekening

Een tekening maken van een leidingsamenstel

Gerelateerde referentie

De Piping Tekening PropertyManager

Zoek naar 'Piping Drawings' in de SOLIDWORKS kennisbank.

@+

1 like

Hallo

Automatische bubbel en het vinkje negeren van meerdere voorvallen, het ziet er als volgt uit:

4 identieke stukken met 4 markers van dezelfde nummers, is dat wat je wilt?

Vriendelijke groeten

2 likes

@gt22 op voorwaarde dat je de leidingen tekent met Solidworks Piping? (die ik niet gebruik omdat het te buggy is...)

@d.Roger nee, ik wil een marker per kamer...  Op uw voorbeeld zijn er 6 markeringen, van 1 tot 6 (uw set bestaat uit 6 stukken, identiek of niet)

2 likes

Zie ook deze tutorial

https://www.youtube.com/watch?v=2B7GUy_CAgY

Kijk vanaf de 44e minuut

@+

@gt22 op voorwaarde dat je de leidingen tekent met Solidworks Piping? (die ik niet gebruik omdat het te buggy is...)

En hoe doe je dat dan in de gelaste bouw?

en ik begrijp niet hoe je kunt zeggen dat de routeringsbug

@d.Roger nee, ik wil een marker per kamer...  Op uw voorbeeld zijn er 6 markeringen, van 1 tot 6 (uw set bestaat uit 6 stukken, identiek of niet)

Deze herkenningspunten hebben een interne mumero  bij de Bubbling Mark 4

En het is dezelfde kamer

@+ ;-)

PS: plaats een screenshot van je probleem en geef uitleg over wat je wilt

Een beeld zegt meer dan duizend woorden

1 like

@gt22 voor piping teken ik een 3D-schets in een asm en beperk ik mijn piping-elementen erop (een veel voorkomende oplossing onder piping-ontwerpers, de piping-module is erg verwaarloosd)

Laat me het samenvatten met een eenvoudig voorbeeld:

Hier is een Europarlementariër van een vergadering die bestaat uit 3 delen (waarvan er 2 identiek zijn).

Hier is het resultaat van de SW auto bubble, volkomen logisch vanuit een puur mechanisch oogpunt.

Dit is wat ik wil doen, hier heb ik de nomenclatuur geforceerd en wat handmatig geborreld...

De ballon is direct gekoppeld aan de stuklijst, dus om dit te doen, kunt u op elk onderdeel zoveel configuraties maken als u het in uw merk invoegt, waarbij elk onderdeel onder een andere configuratie in de assemblage moet worden ingevoegd, vervolgens voegt u uw stuklijst in door " Toon configuraties van hetzelfde onderdeel afzonderlijk" aan te vinken in de " Groepering van onderdeelconfiguraties ". De automatische bubbel geeft u dan het gewenste resultaat, de nomenclatuur zal veel meer regels hebben.

Vriendelijke groeten

3 likes

Het lijkt mij dat de premium-versie duurder is dan de andere versies 

Met de standaard- en pro-versies is er geen routering, tenzij ik het mis heb

En het is waar dat we ook onze eigen productbibliotheken moeten maken

zie https://www.youtube.com/watch?v=GL0cL7MxCqA

@+

1 like

@d.roger Inderdaad, ik heb aan deze oplossing gedacht, maar het weegt het model en het ontwerp aanzienlijk tps...

@gt22 Ik heb een premium SW-licentie, maar wil de Piping-module nog niet gebruiken?

Tot slot: ik blijf ervan overtuigd dat er geen oplossing is voor mijn probleem

Op dit moment kan ik niets vinden, maar ik denk dat we een manier moeten vinden om rekening te houden met de voorkomens in een nomenclatuur. Het lijkt mij mogelijk aangezien solidworks ze beheert.

3 likes