@dbz Inderdaad! Dit is een weg om te verkennen: de voorkomens van het stuk, maar hoe ze te extraheren... Gecompliceerd...
Ik denk dat de oplossing voor uw probleem is om configuraties van uw onderdelen te maken
daarom ellebogen 1; ellebogen 2; ellebogen 3; enz....
Het is aan jou om je ellebogen te veranderen zodra je hem in je assemblage hebt geplaatst als je via een assemblage werkt
(een beetje saai, dat geef ik grif toe)
Op die manier zijn het niet meer dezelfde onderdelen en heb je een regel per onderdeel in je nomenclatuur
en een nomenclatuur is uitgebreid ;-(
@+ ;-)
Hoi allemaal
Ik denk dat uw probleem niet kan worden opgelost door automatische controles.
Ik denk dat de te volgen procedure is:
- Automatische inbrengen van luchtbellen op alle onderdelen.
-Een macro die elke identieke bubbel neemt, wordt verhoogd met de waarde van een index.
Je hebt dus delen 2.1, 2.2, ... 2.x, met een enkele stuklijstverwijzing.
Het lijkt mij dat we geen toegang hebben tot dit soort instellingen in de "BOM's van een ASM".
Afgezien van het handmatig borrelen (het is gemiddeld, vooral als er waarschijnlijk mensen zijn).
Voor mij is de eenvoudigste oplossing en een die beter zou kunnen zijn, dezelfde als gt22
(zonder de noodzaak om door macro's of andere te gaan...)
1. Controleer voor elk onderdeel de instellingen in de configuratie ("functies verwijderen" moeten niet zijn aangevinkt)
2. Maak voor elk onderdeel configuraties die voor elk gewenst exemplaar zullen worden gebruikt.
3. Kies in het ASM de configuraties van de bijbehorende onderdelen (elke gebeurtenis moet een unieke configuratie aanroepen)
4. Schakel in de stuklijst in de groeperingsopties het vinkje in en stel in op "modus 1"
(maar wees voorzichtig, deze instelling kan tegenstrijdig zijn als de bibliotheek in config is)