Ik wil de positie van het zwaartepunt evalueren, evenals de traagheidsmatrix van een assemblage voor integratie op een robot. Wanneer ik het gereedschap "Mass Property" gebruik in "Evaluate", zie ik 2 verschillende markeringen op de afbeelding hieronder: de markering vertegenwoordigd door de drievlakker linksonder (die goed overeenkomt met mijn FLENS ROBOT-markering - en die ik al dan niet aan de oorsprong kan bevestigen via de opties in de "grondeigenschap") en de markering met de drievlakker in het midden van mijn kamer en ik heb een beetje moeite om de betekenis/oorsprong ervan te begrijpen en wiens oriëntatie mij twijfelachtig lijkt (uiteraard niet al te orthonormaal ...)
Kunt u mij inlichten?
Voor mij, afgezien van mijn startgeometrie ... Hoe maak je een sortering om assen uit te lijnen
Voor mij laat wat ik op de foto zie zien dat je niet hebt gevraagd om je CG weer te geven. De evalueerfunctie is correct, maar de drievlakker heeft niets te maken met het zwaartepunt.
In de bijgevoegde afbeelding ziet u dat er minimaal 3 soorten CG-weergave zijn
Het algemeen klassement
het zwaartepunt van een sub-SAM
de CG van een individueel stuk.
De cgs bewegen dynamisch, maar ze worden alleen in de nieuwe positie weergegeven wanneer u de beweging van uw onderdeel stopt met uw muis (of ververst met het rood-groene pictogram.
Je hebt veel andere mogelijkheden, waaronder het definiëren van een gebruikers-CG, zodat je niet overal in de online help CG-pictogrammen hebt om "Zwaartepuntpictogrammen" te gebruiken
Omdat ik veel ingewikkelde tussenfilmpjes maak, kan ik op elk moment zien wat de impact is van de aanpassing van een onderdeel op het wereldwijde zwaartepunt of een sub-ASM.
Ik nam een voorbeeld waar er geen vertrouwelijkheid is ;-) om te illustreren
Sorry voor mijn late antwoord, ik was een beetje overweldigd.
@Zozo_mp: bedankt voor de verduidelijkingen, ik wist het inderdaad niet. Er zijn nog andere voorstellingen van de verschillende GC's. Zie de SW-hulp die je me hebt geboden.
@A.R : De drievlakker linksonder is er alleen om de assen aan te geven die verband houden met de oorsprong (aanwezig in de Feature Manager) van mijn onderdeel/assemblage. Het andere drievlak is gekoppeld aan het zwaartepunt van mijn onderdeel/assemblage. Toch begrijp ik niet waarom de assen tussen het CG-coördinatensysteem en het coördinatensysteem dat aan de oorsprong is gekoppeld niet collineair en/of in dezelfde richting zijn, vooral omdat het CG-coördinatensysteem niet orthonormaal is. Enig idee?