Coördinatensystemen en assystemen in een assemblage

Hallo

Wanneer u een assemblage maakt, is er noodzakelijkerwijs een notie van oriëntatiepunten.

Inderdaad, wanneer ik een onderdeel in mijn assemblage maak, kan ik het lokaliseren door een absoluut referentiepunt dat aan mijn assemblage is gekoppeld.

Aan de andere kant verschijnt dit absolute referentiepunt dat verband houdt met mijn assemblage niet expliciet (visueel).

Vragen:

1) Is het mogelijk om dit absolute coördinatensysteem te visualiseren met betrekking tot mijn assemblage?

2) Als dit niet mogelijk is, is de enige mogelijkheid dan om een "Gebouwd" onderdeel te maken met een asmarkering erin?

Alvast bedankt voor uw feedback

Het lijkt mij dat zodra je je eerste stuk hebt gerepareerd

het wordt beperkt via X Y Z = 0= oorsprong

Zie SolidWorks-werkbalk

Tabblad Weergave / Oorsprong

En u zult de hele oorsprong van het onderdeel in deze assemblage zien

@+ ;-)

1 like

Hallo

Het is niet onmogelijk om de oorsprong van het CATProduct te visualiseren zolang je geen eerste onderdeel hebt geïmporteerd .

Ik maak meestal een leeg onderdeel in het CATProduct dat ik repareer.

Dan importeer ik mijn eerste stuk "Bati".

Ik beperk mijn kamer ten opzichte van de lege kamer

Dan vernietig ik de lege kamer en repareer ik mijn eerste kamer (gebouw).

1 like

Dank u Franck voor uw vragen.

Jij bent precies wat ik probeerde te weten.

Het is daarom interessant om het "opgebouwde" deel te creëren.

Aan de andere kant begreep ik het nut van de lege kamer niet. Kun je me meer vertellen over dit stuk, zodat ik het begrijp?

Wat ik in feite begrijp, is het nut ervan, wetende dat het "frame" -onderdeel dat zal worden gemaakt, direct zal worden gepositioneerd ten opzichte van het absolute referentiepunt van de assemblage en daarom weten we waar.

Alvast bedankt voor uw feedback.

Hallo 

Het lege deel wordt voornamelijk gebruikt om de herkomst van het geheel weer te geven.

Als we de gebouwde ruimte van A tot Z ontwerpen, is de lege ruimte in dit geval niet bruikbaar.

Als we een assemblage bouwen maar het "Frame"-deel of (ondersteuning, basis, enz.) bestaat al  , wordt het lege deel gebruikt om te positioneren volgens de gewenste ref in de assemblage.

Bijvoorbeeld een montageplaat die op de vloer geplaatst kan worden of aan de muur bevestigd kan worden. Er is weinig kans dat het goed georiënteerd in de montage aankomt (Als dit plaatje het "Frame" deel is) gebruik ik het lege deel als het "Temporary Frame").

1 like

Super. Heel duidelijk.

Ik heb het. Dank u voor uw uitleg.