End-to-end herhaling

Hallo

Ik heb een buis met een familie van onderdelen (op SolidWorks) die de lengte en een paar andere parameters varieert.

Ik zou graag een herhaling willen maken (verander eenvoudig de hoeveelheid) die een curve kan volgen die mijn buizen van begin tot eind positioneert (vaste afstand) en dan verander ik de configuratie van sommige buizen (verander de lengte) en dat de buizen van begin tot eind blijven.

Heeft iemand een oplossing voor mij?

Bedankt

Hallo

Nou ja, je maakt een vergelijking die de waarde van je herhaling koppelt aan die van je extrusie...

1 like

In feite heb ik, laten we zeggen, 100 voorvallen die ik wil herhalen met afstanden van 2 m, behalve een paar die bijvoorbeeld 1,5 m, 1,3 m, enz. hebben.

De manier waarop ik het zie, zou zijn om verschillende herhalingen te doen die het laatste voorkomen van de vorige herhalen. Is dit mogelijk? Voorbeeld 26x 2m - 1x 1,4m - 54x 2m - 1x 0,6m - 30x 2m...  

Hallo sebas1212,

Heb je een schets om ons iets meer te laten zien over het gebruik?

1 like

Zie schets;

Normaal gesproken heb ik mijn type buizen die zijn bevestigd aan 4 palen met een onderlinge afstand van 2400 mm. Om verschillende redenen hebben sommige berichten echter een andere afstand. Dit kan tot gevolg hebben dat de lengte van de buizen wordt verkort.

Momenteel heb ik een kettingherhaling gedaan waarmee ik de twee uiteinden van mijn buizen kan kiezen zodat ze een curve volgen. Aan de andere kant, als ik de configuratie van een buis verander, ontstaat er een ruimte tussen twee buizen.

Merk op dat de gaten groter zijn dan de bouten, wat een kromming van de baan mogelijk maakt.

croquis.png

Hallo

Ik heb misschien een oplossing als ik alles goed heb begrepen

Ik stuur je het voorbeeld dat ik heb gemaakt, het zal eenvoudiger zijn dan met woorden.

Maar in principe heb ik mijn basistraject met een boogvorm. Vervolgens heb ik een tweede traject gemaakt dat begint bij het basistraject om naar het 1e haakpunt van de tweede lg te gaan. bestanddeel.

Aan de andere kant moet je net zoveel trajecten creëren als je mogelijkheden hebt van verschillende buislengtes. (Ik denk dat het niet erg duidelijk is zo, maar met het bestand denk ik dat het zou moeten doen als ik alles goed volgde wat je wilde.)

Fijne dag.

assemblage_0001.zip