Ik ben begonnen in Solidworks, maar ik trek mijn haar uit om een deel te dupliceren (een vaste klant zijn van ZOOM GDL van Abvent, )
Ik merk dat alles anders is, ik weet hoe ik een gat moet dupliceren, maar niet hoe ik het hele object op een cirkelvormige manier moet dupliceren
Het doet alles met me, ik heb goed genavigeerd op de hulpmiddelen maar ik moet iets hebben overgeslagen
Mijn idee is om een facet te maken en het te dupliceren om een stuk te maken
Ik voeg de foto van het complete stuk toe met een voorbeeld dat Catia maakt en tot slot de dwarsdoorsnede waarop ik mijn cirkelvormige duplicatie zal baseren. Zo niet, wat zou dan de beste methode zijn om dit stuk opnieuw te maken??
Nou, het is niet gewonnen, ik kan nog steeds niet hetzelfde doen
Een kleine stap-voor-stap tutorial zou welkom zijn, want ik beheers circulair dupliceren echt niet, ik mis altijd iets
Ik denk dat als ik dit kan begrijpen, ik heel snel vooruitgang kan boeken, hetzelfde geldt voor herhaling van een stuk, zolang het een cirkel, een vierkant of welke vorm dan ook is, kan ik cirkelvormige of lineaire herhalingen doen
maar zodra ik een dikte heb gezet om een volume te maken, kan ik het niet meer, er is maar één facet voor nodig??
Geweldige tutorial heel goed gedaan, maar ik kan het nog steeds niet doen omdat ik vast kom te zitten op het niveau van de besturing. In het parametermenu van je bestand waar je (y) zet, heb ik richting 1 en ik weet niet hoe ik het de richting (y) moet vertellen, daarom heb ik moeite om het te begrijpen. In mijn hoofd dacht ik dat als we 360° aangeven, het de richting vanzelf zou vinden??? Maar ik moet revolutie verwarren met duplicatie. Ik voeg een screenshot toe
Bedankt dat je de tijd hebt genomen om me te helpen
U moet een as in het midden van uw Ø maken door een schetslijn op een vlak in het midden van de Ø te maken. Thuis maak ik in mijn modellen assen van onderdelen die ik hiervoor gebruik.
Of u selecteert het vlak waar u uw profiel hebt geschetst en vervolgens het loodrechte vlak door op CTRL te drukken en naar insert==>reference geometry te gaan, dan as en dan kunt u het gebruiken voor de cirkelvormige herhalingsrichting.
Oké, maar ik kan geen lijn maken in de as van mijn cirkel, hij staat buiten en ik weet niet hoe ik hem moet verplaatsen zodat hij op de as staat
Toch lees ik tutorials, maar om simpele dingen te doen heb ik die nog niet gevonden
Omdat ik met pensioen ben, denk ik dat het ingewikkeld zal zijn om te beginnen, ik heb te veel met zoom en autocad gewerkt en ik haal veel dingen door elkaar
Pourtant j'en lis des tutos, mais pour faire des choses simples j'ai pas encore trouvé
Etant à la retraite je suppose que ça va être compliqué à démarrer, j'ai trop travaillé avec zoom et autocad, et je confond pas mal de choses
Om te beginnen, zonder voorafgaande training, raad ik je aan om de geïntegreerde tutorials van SW te doen (toegankelijk via het menu?). Ze stellen u in staat om de juiste basis te verwerven (zowel vanuit het oogpunt van hantering als woordenschat).
Om een as te definiëren, kunt u deze maken (dus het is een referentie-as en het maakt een lijn in de functiebeheerder), of een bestaand cirkelvormig oppervlak gebruiken of een tijdelijke as gebruiken (die door de SW wordt gemaakt zodra er een cirkelvormig vlak is).