Concentrische herhaling

Hoi allemaal

Ik kom naar je toe omdat ik een klein probleem heb met SW, en ik ben ervan overtuigd dat er een eenvoudige oplossing is die ik niet kan vinden...

Ik moet een hele reeks aluminium behuizingen maken met groeven aan één kant. Het probleem is dat deze groeven concentrisch moeten zijn.

Op dit moment maak ik schetsen met honderden concentrische cirkels en definieer ik gebieden van materiaal dat moet worden verwijderd, maar dit duurt erg lang om te doen! Bovendien zijn de schetsen erg druk en zorgen ze ervoor dat solidworks vertraagt, wat niets helpt... En dan heb ik het nog niet eens over de vraag of ik bijvoorbeeld een verandering in de dikte van de vinnen moet aanbrengen...

Kent u een functie waarmee u deze bewerking automatisch kunt uitvoeren, een beetje zoals lineaire of cirkelvormige herhalingen?

Ik zal je een klein bestand geven voor het voorbeeld.

Bij voorbaat hartelijk dank,

Jongste kind

repetition_concentrique.sldprt

Hallo @benjamin_co 

Een afbeelding van uw probleem zou het mogelijk maken om

Aan alle mensen die niet dezelfde versie hebben om je te kunnen antwoorden

@+

Hallo

Om een beetje aan eenvoud te winnen, kunt u de optie "dunne functie" gebruiken bij het verwijderen van dun materiaal, dus u hoeft slechts één van de twee zijden van de groeven te tekenen en het beheer van hun dikte wordt gedaan door een enkele dimensie,

Hallo

Je kunt ook 1 lineaire herhaling doorlopen en daarna per omwenteling een verwijdering van materiaal:

Vriendelijke groeten

repetition_concentrique_bis.sldprt
5 likes

Het stappenbestand voor gt22 ...

repetition_concentrique. stap