Cilindrische herhaling

Hoi allemaal

Ik moet een boorfunctie (of op zijn minst een materiaalverwijdering) herhalen op een deel van een cilinder:

Mijn probleem: zet zoveel mogelijk gaten zonder een l###r te maken.
Momenteel heb ik een lineaire herhaling gemaakt van een cirkelvormige herhaling, maar het zou nodig zijn om de 2 te kunnen combineren tot een enkele functie om de gebeurtenissen die in het bijzonder in de leegte zullen vallen, te kunnen uitsluiten.

Ik heb gekeken naar variabele herhaling, maar ik heb het gevoel dat ik er (veel) te veel tijd aan ga besteden.

Heb je een tip?

1 like

Hoi @ stefbeno

Eén testen via herhaling per gebied 

Met de instellingsopties zou je moeten kunnen redden

@+

PS:

Meestal wel te maken met herhalingen ;-)

anders is je pc nog niet klaar met draaien ;-)

4 likes

Hallo

Waarom doet u niet een uitgevouwen en vervolgens een herhaling volgens uw behoefte en gevouwen. Het zou moeten werken.

1 like

Hallo

U hebt ook de tool "CreatePoints" in myCADtools, waarmee u punten kunt maken op oppervlakken/vlakken/langs randen.

Bekijk hier de documentatie:

https://help.visiativ.com/mycadtools/2020/fr/Generationdepointssuruneseriedes.html

Anders, zoals @gt22 zei, de functie "Herhalen in een zone", maar je moet de juiste instellingen vinden.

Vriendelijke groeten

4 likes

Hallo
Zoneherhaling werkt alleen op een plat gezicht.
Het probleem is dat de vorm voortkomt uit een wikkeling gevolgd door een schaalfunctie.

Kunt u uw parasolid-onderdeel alstublieft opsturen?

En leg me uit wat je wilt

dat ik een walkthrough test

@+

1 like

Bedankt GT22, ik doe dit op maandag.

Hallo

Normaal gesproken zou het voldoende zijn om het onderdeel om te zetten in plaatwerk, het vervolgens uit te vouwen en te herhalen volgens uw behoeften en het terug te vouwen. 

spiral_welded_tube_perforated2_db.sldprt
2 likes

Hier is het stuk (SW2017) en zijn stap.

Het is me niet gelukt om de omschakeling naar plaatwerk te maken.

aspiratie.sldprt

De RWZI

aspiratie.stap

De trede die je hebt bijgevoegd is een onderdeel, hoe wordt deze ontworpen? door machinale bewerking of worden de 2,5 mm onderdelen daarna niet gemonteerd? Omdat het niet hetzelfde stuk plaatwerk zal zijn. Hier is het plaatwerkonderdeel (solidworks 2016) met twee configuraties, een in 4 mm dikte en de andere in 6,5 mm

aspiration_ac_cobra_427.sldprt

Hallo

Ik denk dat de tool "CreatePoints" je echt kan helpen.

https://help.visiativ.com/mycadtools/2020/fr/Repartitionsuivantunnombredepoin.html

U moet een 3D-punt op uw interne oppervlak maken en vervolgens de optie "Punten op isoparametrisch verdelingsoppervlak" gebruiken, uw interne oppervlak selecteren en vervolgens het gemaakte punt. Definieer vervolgens het aantal U-vormige punten (+ symmetrie) en vervolgens het aantal V-vormige punten.

Je krijgt een 3D-schets waarin je eventueel punten kunt verwijderen.

Vriendelijke groeten 

repetition1.png
3 likes

@AC Cobra: Er zijn plannen om dit te doen in 3D-printen.

@JMSavoyat: Gelukkig heb ik de mycadtools. Ik bevestig dit antwoord dan ook.

Het is jammer dat er niet native in Sw de mogelijkheid is om een herhaling te maken die zowel hoekig als lineair is.

1 like

Hoi @ stefbeno

Hoewel je via de MyCadTools-tool je walkthrough vindt via het antwoord van @JMSavoyat

Ik heb verschillende walkthroughs getest zonder de hierboven genoemde tools

Zie bijgevoegde afbeelding

Zoals je kunt zien heb ik een offset oppervlak gemaakt

Ik heb een plat oppervlak

Verdikte 

Maakt een gat

een schets van een richting

Eén herhaling per gebied

en een vervorming met een basisschets van de ronding van uw profiel

Daarna hoeft u alleen nog maar het gladmaken  en de omwenteling uit te voeren om het stuk af te maken

Ik ben het er beter en eenvoudiger mee eens............ ;-)

@+ ;-)

3 likes

Interessant, het had het kunnen doen, behalve dat om een plat oppervlak te doen, het mij lijkt dat je een premium-versie van SW nodig hebt.

2 likes

Ja @ Stefbeno

Inderdaad, het platte oppervlak is verkrijgbaar in premium

Het is een van de tools die ik regelmatig gebruik sinds het voor het eerst verscheen ;-)

Ik vind het heel praktisch en gemakkelijk te gebruiken

@+ ;-)

1 like