Ik moet een boorfunctie (of op zijn minst een materiaalverwijdering) herhalen op een deel van een cilinder:
Mijn probleem: zet zoveel mogelijk gaten zonder een l###r te maken. Momenteel heb ik een lineaire herhaling gemaakt van een cirkelvormige herhaling, maar het zou nodig zijn om de 2 te kunnen combineren tot een enkele functie om de gebeurtenissen die in het bijzonder in de leegte zullen vallen, te kunnen uitsluiten.
Ik heb gekeken naar variabele herhaling, maar ik heb het gevoel dat ik er (veel) te veel tijd aan ga besteden.
Normaal gesproken zou het voldoende zijn om het onderdeel om te zetten in plaatwerk, het vervolgens uit te vouwen en te herhalen volgens uw behoeften en het terug te vouwen.
De trede die je hebt bijgevoegd is een onderdeel, hoe wordt deze ontworpen? door machinale bewerking of worden de 2,5 mm onderdelen daarna niet gemonteerd? Omdat het niet hetzelfde stuk plaatwerk zal zijn. Hier is het plaatwerkonderdeel (solidworks 2016) met twee configuraties, een in 4 mm dikte en de andere in 6,5 mm
U moet een 3D-punt op uw interne oppervlak maken en vervolgens de optie "Punten op isoparametrisch verdelingsoppervlak" gebruiken, uw interne oppervlak selecteren en vervolgens het gemaakte punt. Definieer vervolgens het aantal U-vormige punten (+ symmetrie) en vervolgens het aantal V-vormige punten.
Je krijgt een 3D-schets waarin je eventueel punten kunt verwijderen.