Herhalingsgestuurd componentenpatroon

Hallo

Ik ben bezig met het maken van een assemblage met geparametriseerde onderdelen.
In principe is elk stuk verkrijgbaar in verschillende maten en in mijn assemblage maak ik verschillende visuals van deze variaties van onderdelen.
Alles ging goed totdat ik een element invoegde dat zich herhaalt op basis van de herhaling van gaten waarin het wordt ingevoegd. Terwijl ik dat deed, zei ik tegen mezelf dat als mijn set een onderdeel met een herhaling van 3 gaten vereist, het model 3 schroeven zal weergeven (het zijn draadstangen), als het model het onderdeel met 8 gaten noemt, zou ik 8 schroeven hebben enz ...
Nou nee, het aantal schroeven blijft altijd hetzelfde, dus ik heb schroeven die uit het model komen en erger dan dat, de eerste schroef is niet eens het eerste gat.
Ik heb waarschijnlijk iets gemist...
Heb je een idee? Ik geef toe dat ik een beetje in cirkels ronddraai.

Ik gebruik solidworks 2020 Premium SP3.0

Het werkt prima zo als 3 gaten = 3 schroeven, als 8 gaten = 8 schroeven.
Tenzij je continu boren in het vacuüm herhaalt en dan gaan de schroeven ook de leegte in. (zie afbeelding in rood gat in vacuüm = schroef in vacuüm)

Als u vergelijkingen in uw onderdeel heeft gezet, kan het aantal gaten volgen volgens uw onderdeel zonder dat u buiten het onderdeel hoeft te boren en dan zal het aantal schroeven correct zijn. (behalve bug, maar onder SW2020 geen problemen)

Hallo, bedankt voor je hulp.
Ik heb geen gaten in de leegte, omdat het aantal herhalingen deel uitmaakt van de parameters die ik handmatig beheer, ik heb dit punt toch gecontroleerd.
Aan de andere kant heb ik de schroef niet gemonteerd op het gat dat als repeater diende, omdat vreemd genoeg de bestuurde herhaalfunctie wordt gecreëerd, maar er worden geen schroeven toegevoegd ...

Het is beter om de schroef op het 1e gat te plaatsen, die dan wordt gebruikt voor het effectief herhalen.
Welke herhaling gebruik je? Verschillende punten in de boring zalving of een herhaling van boren of materiaalverwijdering.
Als u een kopie van uw boomstructuur of het document kunt bijvoegen als het niet vertrouwelijk is, kan dit helpen.

Dus ik heb net mijn schroeven weer in elkaar gezet, op de functie die als herhaling dient en daar werkt het, maar op het ene model heb ik nog 3 schroeven, terwijl ik me geen zorgen maak over de andere.

Kijk goed in je pilotfunctie als je geen problemen hebt met deze configuratie. Afgezien van een slechte bediening is er geen probleem.

Ik heb de herhaling waarvoor ik 3 schroeven in een vacuüm had weer in elkaar gezet, en nu werkt alles, behalve het standaardmodel, maar ik ga het verwijderen.
het verschil met het begin en dat ik in plaats van het herhaalgat te selecteren, de functie in de boom heb geselecteerd, en uiteraard werkt deze oplossing beter, ook al is er nog steeds een kleine bug op het "Standaard" -model.

1 like

Hallo;

In dit geval komt het ook vaak voor dat we vergeten de assemblage te "herbouwen" wanneer we van de ene configuratie naar de andere gaan...

Opmerking: persoonlijk vind ik dat Solidworks 2022 vaak zijn houvast verliest met gedreven herhalingen, vooral bij het selecteren van het oorsprongspunt...

Vriendelijke groeten.

1 like

@Maclane waarschijnlijk omdat het in 2020 te goed werkte, moesten we verbeteringen aanbrengen! :rofl: :rofl: :rofl:

@Maclane waarschijnlijk omdat het in 2020 te goed werkte, moesten we verbeteringen aanbrengen! :rofl: :rofl: :rofl:

Om te gillen