Ik heb op verschillende manieren geprobeerd mijn probleem op te lossen zonder het zelf te kunnen doen, dus ik leg het aan jou voor...
Ik zou graag een vorm willen maken met meerdere gebogen "bladen" (tekening in bijlage) door middel van een herhaling van een schets of functie (het doel is om veel meer te hebben dan op de schets...). De beperkingen zijn dat de uiteinden van het "blad" raken aan de normaal van vlak 1 en vlak 2.
Bij voorbaat dank aan degenen die het zullen proberen!
Op het eerste gezicht zou ik de bladen maken door een vorm van omwenteling met het stopvlak van het vlak en dus het startvlak het oppervlak van het blok.
Dan met een lineaire herhaling (door de herhaling van de geometrie uit te vinken)!
Waarom gebruik je niet de "Shift"-functie in plaats van te herhalen?
Het zou daarom voldoende zijn om een eerste boogtangens aan de 2 vlakken te creëren (in schets natuurlijk), en vervolgens deze boog meerdere keren te verschuiven volgens het gewenste resultaat.
Dit stelt u in staat om de beperkingen te behouden terwijl u de objecten met een gewenste afstand verschuift (in tegenstelling tot lineaire herhaling die de eindbeperkingen niet behoudt).
In plaats van een omwentelingsfunctie uit te voeren, zou ik in plaats daarvan voor een extrusiefunctie gaan. Dan effectief een lineaire herhaling door "Varieer de schets" aan te vinken en "Meetkunde herhaling" uit te vinken.
Goed gedaan @jmsavoyat! Ik probeerde het met een veegbeweging, maar de optie "Vary Sketch" was grijs, dus ik kon het niet gebruiken. Hetzelfde geldt voor een baas of een smoothing.
Mijn probleem lag eigenlijk in mijn manier van construeren. Ik zat te denken aan bossing, maar de herhaling door de schets te variëren werkt niet met deze functie...