Ik moet een plaat op een frame bevestigen met schroeven. Ik probeer de positie van de schroefdraad te koppelen aan die van de schroefgaten in het plaatwerk (of andersom, het maakt niet uit... Het belangrijkste is om slechts één dimensie te hebben om te wijzigen in het geval van evolutie). Meestal maak ik een boorherhaling op het plaatwerk en vervolgens plaats ik de schroefdraad één voor één concentrisch ten opzichte van de schroefdoorgangen. Niet erg efficiënt als je veel schroeven hebt... Ik had graag een "functiegestuurde boorherhaling"-functie gevonden, maar...
Ik had gedacht:
- Creëer een patroon in elke kamer en koppel ze aan elkaar via variabelen
- Steek een schroefherhaling en vervolgens een gekoppelde "boorserie" in het geheel
- Maak een sketch en koppel daar twee herhalingen aan
Is er een snellere/efficiëntere oplossing? Welke oplossing gebruik je?
Wanneer de eerste tik op de eerste van de gaten wordt geplaatst en je maakt de herhaling, wordt de laatste niet gedaan in relatie tot de herhaling van de gaten?
Nou, nee, maar ik weet niet zeker of ik het goed heb. Ik maak een tap en dan een herhaling (met welke optie stel je voor?) in de context van mijn montage, toch?
Wanneer u een schroef in het eerste gat van een gatenherhaling monteert (functie in de kamer), biedt het patroon u standaard de mogelijkheid om de herhaling van de gaten te volgen.
Dus ik denk dat het voor een tikken ook moet worden gedaan.
@Bart: Nee, mijn tikken is inderdaad een functie, maar de functie "functiegestuurde herhaling" werkt alleen voor het invoegen van componenten in een assemblage en niet voor het herhalen van functies...
Het zou een oplossing zijn die perfect aan mijn verzoek zou voldoen!
@.PL: Eigenlijk is mijn probleem de optimalisatie van het aantal klikken als je een schroef hebt: hoe voorkom je dat je één voor één steken moet zetten. Hoe je ze massaal installeert, allemaal concentrisch met zo min mogelijk manipulaties.
Wat je beschrijft is wat ik doe, maar het behouden van de referenties. Ze passen heel goed bij mij: niet te vergeten van afmeting te veranderen in geval van wijziging.
In ieder geval bedankt voor je antwoorden, het lost mijn probleem niet op, maar het is niet erg ernstig, ik word niet per klik betaald ;-)
Maar als iemand andere ideeën heeft, ben ik nog steeds geïnteresseerd... :-°