Gecontroleerde herhaling van de boor

Hallo

Ik moet een plaat op een frame bevestigen met schroeven. Ik probeer de positie van de schroefdraad te koppelen aan die van de schroefgaten in het plaatwerk (of andersom, het maakt niet uit... Het belangrijkste is om slechts één dimensie te hebben om te wijzigen in het geval van evolutie). Meestal maak ik een boorherhaling op het plaatwerk en vervolgens plaats ik de schroefdraad één voor één concentrisch ten opzichte van de schroefdoorgangen. Niet erg efficiënt als je veel schroeven hebt...  Ik had graag een "functiegestuurde boorherhaling"-functie gevonden, maar...

Ik had gedacht:

- Creëer een patroon in elke kamer en koppel ze aan elkaar via variabelen

- Steek een schroefherhaling en vervolgens een gekoppelde "boorserie" in het geheel

- Maak een sketch en koppel daar twee herhalingen aan

Is er een snellere/efficiëntere oplossing? Welke oplossing gebruik je?

Bij voorbaat dank en een fijne dag,

G.

Hallo

Wanneer de eerste tik op de eerste van de gaten wordt geplaatst en je maakt de herhaling, wordt de laatste niet gedaan in relatie tot de herhaling van de gaten?

Nou, nee, maar ik weet niet zeker of ik het goed heb. Ik maak een tap en dan een herhaling (met welke optie stel je voor?) in de context van mijn montage, toch?

Hallo

Ik denk dat de beste oplossing is om de functie voor boorseries te gebruiken nadat je je schets hebt gemaakt.

Succes.

1 like

Ik neem het voorbeeld van een vergadering:

Wanneer u een schroef in het eerste gat van een gatenherhaling monteert (functie in de kamer), biedt het patroon u standaard de mogelijkheid om de herhaling van de gaten te volgen.

Dus ik denk dat het voor een tikken ook moet worden gedaan.

Nou nee, dat is mijn grote spijt!!

Deze optie bestaat alleen voor componenten en niet voor andere functies.... (tenzij ik het mis heb)

Waarom niet boren en tikken en dan beide functies tegelijkertijd herhalen?

2 likes

Hoe zou jij het doen? Dat lijkt me wel wat!

Hallo

Waarom is functiegestuurde herhaling niet geschikt?

http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/HIDD_DVE_COMPPAT_DERIVED.htm

Omdat het een componentenpatroon is en geen functiepatroon.

Ah, je draad is een component?

Ik dacht dat het een functie was...

Sterker nog, wat ik doe:

1) Het maken van de draden in deel A

2) Terug naar de montage en het maken van de schroefgaten in context (met externe verwijzingen) in deel B

3) Open Bewijsstuk B

4) Verwijder alle externe verwijzingen uit het onderdeel

5) Bewerk de schets en beperk deze volledig met de juiste tool

Ik zal een tutorial maken voor morgen als ik tijd heb.

Links voor meer begrip:

- Zie mijn tutorial: http://www.lynkoa.com/tutos/3d/astuces-debutants-solidworks-1  

- Of SolidWorks helpt: http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/Fully_Defining_Sketches.htm

@Bart: Nee, mijn tikken is inderdaad een functie, maar de functie "functiegestuurde herhaling" werkt alleen voor het invoegen van componenten in een assemblage en niet voor het herhalen van functies...

Het zou een oplossing zijn die perfect aan mijn verzoek zou voldoen!

@.PL: Eigenlijk is mijn probleem de optimalisatie van het aantal klikken als je een schroef hebt: hoe voorkom je dat je één voor één steken moet zetten. Hoe je ze massaal installeert, allemaal concentrisch met zo min mogelijk manipulaties.

Wat je beschrijft is wat ik doe, maar het behouden van de referenties. Ze passen heel goed bij mij: niet te vergeten van afmeting te veranderen in geval van wijziging.

In ieder geval bedankt voor je antwoorden, het lost mijn probleem niet op, maar het is niet erg ernstig, ik word niet per klik betaald ;-)

Maar als iemand andere ideeën heeft, ben ik nog steeds geïnteresseerd... :-°

Je zou dit allemaal kunnen regelen door een schets in je montage.

Je maakt een schets met stippen om je gaten/taps/schroeven te positioneren.

Je monteert je eerste stuk en je maakt een repetitie gedreven door een schets van je holes

Je bewerkt je tweede stuk en je creëert een herhaling gedreven door een schets van je kranen

Je steekt je schroef in en je doet een herhaling piioté door een functie waarbij je kiest voor boren of tappen als driver.

Als al je functies/originele onderdelen overeenkomen, zou het moeten werken.

2 likes