Herhalende schetsen van verschillende groottes

Hallo vrienden,
Ik zou graag een vliegtuigpropeller willen tekenen en daarvoor zou ik beginnen met een profiel (schets) dat ik op verschillende vliegtuigen onder verschillende hoeken en maten zou herhalen.
Heb je een link of een overzicht om daar bij te komen?

Hallo en welkom;

In een andere context zal ik configuraties en families van onderdelen aanraden (zie ook het gebruik van Configuration Publisher), maar vliegtuigpropellers zijn complex om te modelleren, dus het toevoegen van configureerbare afmetingen hangt sterk af van je niveau in 3D-modellering.

Dank je Maclane,
Ik ga het bekijken.
Ik ben geen beginner (SolidWorks 2006) en ook geen expert.
Voor nu heb ik mijn Naca-profiel configureerbaar met vergelijkingen, de verschillende doorsnedevlakken op een bepaalde afstand van de rotatieas van de schroef.
In een programma bereken ik alle afmetingen van de profielen en hun hoek die ik opsla in een tekstbestand voor de SDW-vergelijkingen.
Om te voorkomen dat ik het basisprofiel op elk vlak kopieerde en vergelijkingen voor elk punt moest toevoegen, hoopte ik verkleinde kopieën van mijn basisprofiel te kunnen maken op basis van positie en hoek. Alle profielen zijn afbeeldingen van de basis, maar kleiner en anders georiënteerd.

Als je al alle afmetingen hebt om te variëren, evenals de hoeken van de te wijzigen vlakken, is de meest praktische de Room Family (Configurations) die wordt bestuurd door een Excel-tabel.

Oké, prima, ik ga dat uitzoeken.

Arf of verkeerd begrepen, maar het gaat hier niet om stukken maar om profielen.