m_blt, zou je me een paar dingen willen toestaan toe te voegen aan wat je voorstelt?
Ik heb je toonladder veranderd naar X-schaal en een Y-toonladder toegevoegd.
Dit maakt het mogelijk om het koord van een profiel te verkorten en te verdikken, vooral als je dichter bij de as komt.
Hallo,
Geen probleem, het forum is daarvoor gemaakt: downloaden, corrigeren, aanpassen, de voorstellen van zijn leden aanpassen.
Vraag bij 1€: worden de aerodynamische eigenschappen van het profiel behouden als de dikte/koordverhouding wordt aangepast?
Hallo,
Dank je voor je antwoord.
In theorie zouden de propellers breed moeten zijn bij de wortel en taps toelopen naar de punt.
In de praktijk, voor een kwestie van weerstand (ook al geloof ik er na tractieberekeningen niet echt in), verdikten we het vanaf de as van de schroef en misschien ook vanwege het ontwerp van de naaf en omdat de lineaire snelheden lager zijn, hoe dichter we bij de as komen, hoe minder het efficiëntie schaadt.
Dus zie je, ik weet niet meer dan dat, maar de realiteit van onze propellers is dit: hoewel we vliegtuigen zien verschijnen met propellers die totaal anders zijn dan de schroeven die we kenden.
Voor de publicatie van wat ik je vertelde, wilde ik iets schoons en compleet doen, dus niet morgen ![]()