Hallo, ik zou graag willen weten of het mogelijk is om in Solidworks Drawing een lineair doorsnedepatroon te maken.
Laat het me uitleggen: ik heb een stuk van 700 mm lang en mijn doel is om van dit onderdeel om de 4 mm secties te maken. Is er een functie zoals gedeeltelijk om een lineaire herhaling te bereiken.
Ik heb nog nooit van zo'n functie gehoord in solidworks. Naar mijn mening is de enige oplossing om een steek te maken en elke 4 mm een herhaling te maken. Vervolgens moet u elke sectieweergave maken, zodat de positionering sneller zal zijn met de reeds aanwezige punten.
Een oplossing die mogelijk zou kunnen zijn, zou zijn om een configuratie te maken waarbij je je stuk om de 4 mm snijdt en je deze set splitst om ze allemaal naast elkaar te hebben
EDIT: Vrij onstabiele oplossing op het einde, maar aan de andere kant wil je 175 Cross-sectional view?
Ja, dat klopt, ik heb 175 opnamen nodig die elke 4 mm worden gepositioneerd.
Het probleem met de door MaD voorgestelde fractionator is dat mijn deel een onderdeel is dat overeenkomt met een vormgereedschap, dus ik heb een bovendeel en een onderdeel met de metaaldoorgang in het midden.
Maar als ik een factionner maak, krijg ik het bovenste deel en het aparte deel terwijl ik ze samen wil hebben.
De enige oplossing die we vonden was om de 4 mm in de tekening handmatig te snijden.
Splitsen is niet mogelijk omdat het deel dan in twee delen wordt gegeven zoals op de foto (een onderste deel en een bovenste deel). Ik wilde de twee echter samen en niet los van elkaar, daarom wilde ik een plan maken met secties.
Maar als er een herhaalfunctie bestond, zou het me helpen
Ik heb al de kans gehad om min of meer hetzelfde te doen met een onderdeel waar alles millimeters gesneden moesten worden, dus ik heb een blad in mijn tekening gemaakt met de originele weergave en de doorsnedeweergave met een afmeting en ik heb het vel gekopieerd en geplakt, waarbij ik elke keer alleen de positiewaarde van de snede veranderde
Hallo, persoonlijk, voor 175 sneden maak ik een macro.
Neem een macro op en maak uw eerste snede. Beëindig de opname. Maak een teller aan.
Kapsel de code die door de macrorecorder is geschreven in een lus in, verplaats de tellerwaarde gesneden x 4 mm, maak een nieuw blad en voeg de sectieweergave eraan toe.
Ik heb de computer niet voor mijn ogen, ik zal er vanavond plezier aan beleven omdat het voor andere mensen interessant kan zijn, dit soort dingen.