Lineaire schets herhaling!

Hoi allemaal

Ik probeer een lineaire herhaling uit te voeren met een decimale afstand, maar deze wordt automatisch afgerond door de functie, ik moet kopiëren en plakken, is dit normaal of moet ik enkele parameters in de instelling wijzigen?

Hallo 

Deze afrondingen van het document worden gedefinieerd in de Eenheidsopties (of specifiek via het deelvenster Eigenschappen van de Tolerantieclassificatie), wetende dat deze afrondingen alleen visueel zijn, heeft dit geen invloed op de lengte van de sjabloon. 

1 like

Hallo Lynk,

Juist het is geen afronding aan de zijkanten, maar een afronding in de functie: als ik een herhaling van afstand = 10,7 noteer, rondt het af op 11 en kan het niet anders :/

Is het goed om ze af te ronden ;)

Het vak Afstand invoegen (hoek) is een dimensie die zelfs in de schets kan worden weergegeven. 

arrondis.jpg
3 likes

bedankt Lynk, ik heb het probleem opgelost in de "geen" eenheden zijn geselecteerd:

En ik bevestig dat de afronding wordt weerspiegeld op de tekening en dat het niet alleen visueel is :

Links de correctie en daar is het verschil van 0,2

Hallo @setyben ,

Wat betreft het effect van deze afrondingen op de tekening geloof ik dat er een slechte score was tijdens het controleren, met de evaluate>measure tool in zie ik in het voorbeeld de ware lengte van 20,0005 terwijl deze op de tekening is afgerond op 20,00  ;) 

inkedarrondis_precision_li.jpg