Patroonherhaling op een ovaal handvat

Hoi allemaal

Ik ben op zoek naar een aantal manieren om een antislip oppervlak te maken op een glad handvat dat niet cirkelvormig is door een herhaling van patronen te maken om te extruderen of uit te hollen

Hallo @volum3d

Het is zeer waarschijnlijk dat onze deskundige collega's bij Catia er zeker op zullen wijzen dat met zo weinig informatie over het handvat zelf (vorm, grootte, materiaal, grootte van het antislip oppervlak, vorm van het oppervlak enz...) het moeilijk lijkt om u een manier te vertellen hoe u verder moet gaan.

Met de 2019-versie van SW is het gemakkelijk te doen en waarschijnlijk ook op Catia, maar ik denk dat er meer gezegd moet worden.

Vriendelijke groeten

Rubber vat handvat dia 25 lengte 130

Ik ken CATIA niet in detail.

De vorm van de ton is een vorm van omwenteling, dus doe een herhaling op een generator en dan een cirkelvormige herhaling van de eerste. Doe eventueel een tweede gespreide reeks om in verspringende rijen te zijn.

Hallo

De vraag die je jezelf moet stellen is: is dit echt nodig??

Zelfs als het patroon dat je wilt maken eenvoudig is, kan het snel in een puinhoop veranderen als het oppervlak complex is.

De grootte van het bestand en de tijd die nodig is om bij te werken en te laden, zullen exploderen.

Vaak komen we weg met een gedeeltelijke weergave, een commentaar op het plan, een realistische weergave.

Tenzij de toestand van het oppervlak absoluut noodzakelijk is (3D-printer), zou ik zeggen dat het beter is om je leven te vereenvoudigen.

Anders zijn hier enkele links naar de uitstekende site die wordt beheerd door PSX59 "Apprendre-la-CAO.com"

Gedeeltelijke karteling op Catia V5.

CatiaV5 - Hoe maak je een netwerk van gaten op een complex oppervlak – (geoptimaliseerde kopieën)

Maak een netwerk van gaten in Catia V5 met behulp van een CatVBa-script.

EDIT: @Zozo_mp Ik zag de video's over het creëren van reliëf van texturen in SW.

Nee, we hebben geen CATIA (althans niet met de modules die ik heb.

2 likes

Bedankt allemaal voor jullie leads.

Ik kwam tot iets dat bij mij past door gebruik te maken van de tutorial "het maken van een bandensculptuur" op de hierboven genoemde PSX59-site.

Ik had het detail nodig zodat ik kon 3D-printen en het vervolgens in plasticinjectie kon maken.

2 likes