Curve/schets gedreven herhaling

Hallo

Ik wil de herhaling doen van een lichaam (schoenen in mijn geval) volgens een curve waarvan ik niet weet hoe ik hem moet aanpassen
Ik heb twee voor- en linkeraanzichten om het tweede paar te positioneren, ik heb het geprobeerd met een spline, maar het paar is niet normaal voor het lichaam en bereikt niet de gewenste positie, ik heb geprobeerd de curve te vervormen, maar de functie werkt niet meer.
Ik werk met SolidWorks 2023

Bedankt

4

Hallo @Farouk

Als ik het goed begrijp, heb je de linkerschoen al gemaakt en wil je tegelijkertijd een symmetrische schoen maken om de rechterschoen te hebben.
En als kers op de taart (de kerstman) wil je hem ook op een plek in de ruimte plaatsen die niet symmetrisch is ten opzichte van de rechtervoet.

Als ik dit probleem zou moeten oplossen, zou ik als volgt te werk gaan.
Ik zou aan de linkerkant een symmetrisch stuk maken met de techniek die het mogelijk maakt om zelfstandig te leven tussen rechts en links.
Je hebt dus twee onafhankelijke objecten, maar die van links kunnen worden bijgewerkt als de schoen wordt verwisseld.

Daarna is het gemakkelijk om de nieuwe schoen weer aan de ASM te bevestigen door deze op drie punten op het mollige lichaam van de man te vergrendelen.

Om dit gemakkelijk te maken, heb je drie lichamen nodig (3 stuks), het lichaam + een linker + een rechtse, allemaal in een asm. Alles heelhuids willen doen is alsof je je leven voor niets ingewikkeld maakt, vooral omdat ze in de fab toch minstens drie lichamen zullen maken.

Vriendelijke groeten

4 likes

Hallo @Zozo_mp dank u voor uw antwoord

Ja, het is gemakkelijker, maar ik probeer de modellen op een enkel bestand te houden, maar ik kan ook de symmetrie doen en het verplaatsen met de functie oppervlakken en lichamen verplaatsen, maar ik wilde een nieuwe techniek leren,
Ik werk veel met splines en niet-lineaire lichamen/volume, dus ik probeer modelleerstappen gemakkelijker en sneller te maken.

Vriendelijke groeten

Hallo
Wil je alles in de kamermodus doen? Waarom niet?
Het werkt heel goed met een gecontroleerde curve. Je hoeft alleen maar de juiste opties aan te vinken tg naar de curve, normaal naar het gezicht (de buik van de man). Maar je moet door de symmetrie van de laars gaan.

1 like