Bij het ontwerpen van transportbanden wordt curve-gedreven herhaling gebruikt om emmers langs de band te herhalen. De optie Constante afstand is ingeschakeld en het aantal exemplaren is ingesteld. En het resultaat, nou ja, het is net als in de titel: constante spatiëring is dat niet! In ieder geval niet in de bochten:
Heeft iemand een verklaring? (Elke keer is er een wiskundige subtiliteit die me ontgaat en dit resultaat is logisch)
Opmerking : Dezelfde herhaling met een berekende afstand (baanlengte/aantal bakken) geeft hetzelfde resultaat (lees: geen constante afstand in de bochten), of de baanlengte nu van buitenaf, van binnenuit of op de neutrale lijn van de band wordt genomen...
Het doel is om te weten of we de positie van de bak in de curve kunnen vertrouwen of niet.
Bij voorbaat dank voor de antwoorden die u mij kunt geven!
Welke optie heb je erin gezet? Daar lijkt het erop dat de herhalingscurve meer in het zwaartepunt van je herhaalde blok ligt. (offset-curve?) Het lijkt mij dat ik door met de opties te spelen de juiste stap heb weten te zetten. Anders op een ander geval van kettingherhaling in de montage en het werkt ook goed. https://help.solidworks.com/2021/french/solidworks/sldworks/c_chain_component_pattern.htm
@sbadenis : De opties zijn [Constante afstand; Offset-curve; Raaklijn aan de curve]. In mijn geval werkt kettingherhaling niet omdat er geen verbinding is tussen de herhaalde emmers.
@FUZ3D : Inderdaad, herhaling in de kamer geeft wel een constante afstand. Het stelt me in staat om het gewenste resultaat in mijn assemblage te krijgen door gebruik te maken van een herhalingsgestuurde herhaling.
In mijn assemblage heb ik de 2 herhalingen geplaatst om de kloof te visualiseren:
In geel: het onderdeel dat moet worden herhaald;
In groen: Herhaling gedreven door de herhaling in de kamer;