Hoi allemaal
In de functie "Curve-driven repeat" is de optie "Vary Sketch" nooit voor mij beschikbaar. Is dit bij jou ook het geval? Is er een manier om het te activeren??
PS: ik zit op Solidworks 2017 Pro.
Met vriendelijke groet.
Hoi allemaal
In de functie "Curve-driven repeat" is de optie "Vary Sketch" nooit voor mij beschikbaar. Is dit bij jou ook het geval? Is er een manier om het te activeren??
PS: ik zit op Solidworks 2017 Pro.
Met vriendelijke groet.
Hallo
Ik ook op lineaire herhaling......
@+
... hetzelfde voor mij ....
@+
na onderzoek moet je volgens Sw de schets die je wilt maken niet helemaal afwisselend dimensioneren.
als ik alles goed begreep
http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/Vary_Sketch.htm
@+
+1 @ ben.13
Het is duidelijk dat als de schets is geblokkeerd met afmetingen
Je kunt niet veranderen, tenzij je teruggaat naar de schets en de zijkanten verandert
voor de herhalingen idem
Het is noodzakelijk om kant te gaan terwijl het logboek de mogelijkheid laat om deze genoemde herhalingen te maken
Op basis van behoeften
@+
Na verschillende pogingen inderdaad, moet je een zwevende rib achterlaten... dat wat moet variëren.
Ik had nog nooit gebruik gemaakt van deze optie! Niet slecht!
Bedankt
@+
Hallo
Ik heb het niet over hetzelfde, sinds 3 of 4 versies is het mogelijk om een of meer bewerkingen te herhalen door te spelen met de waarden van de afmetingen van de schetsen, bijvoorbeeld om 10 keer elke 100 mm een rechthoekige snede van 60*25 te herhalen waarvan de afmetingen variëren van -5 en -1 mm tot elke stap.
Dus we hebben een eerste rechthoek van 50*25, dan 45*24, dan 40*23 .... tot 10*15
Dus @akram.hedhli wat heb je precies nodig?
@+
Hoi Coyote!
Voor u is het probleem anders,
U moet "Instantie om te variëren" aanvinken
(dsl maar mijn Sw is in het Engels)
En dan klik je op de afmeting om te wijzigen en kun je de verhoging wijzigen!!
Bijvoorbeeld: als uw onderdeel 10 mm breed is en u geeft een waarde van 5 mm,
Dus je eerste deel zal 10 mm zijn, het tweede 15 mm, het derde 20 mm, enz...
Ben ik duidelijk?
@+
Hallo
De optie "Schets variëren" is alleen mogelijk als een dimensie als richting is geselecteerd. Als u een entiteit (rand, schetsentiteit,...) selecteert, blijft de optie grijs. Dus in de functie "Curve-driven repetition" lijkt het mij normaal dat de optie grijs blijft omdat je een geometrische entiteit moet selecteren. Ik denk dat je in dit geval de functie moet gebruiken (zoals aanbevolen door @Coyote) de functie "Variabele herhaling".
@+
Hallo
Bedankt @ben.13 maar ik heb geen probleem, anders had ik de afbeelding niet gemaakt ;-), ik wilde alleen maar aan @akram.hedhli uitleggen dat er twee mogelijkheden zijn en zodat hij ons vertelt wat niet werkt met hem.
@+
Hoi allemaal
Mijn excuses voor mijn late antwoord.
Inderdaad, ik gebruik soms de "variabele herhaling" om een herhaling van gaten op een curve te maken. Het nadeel is dat, aangezien de diameters van de boringen variabel zijn, het ingewikkeld is om de afstand tussen de voorvallen te beheren. Dat is mijn probleem.
Dank u allen voor uw antwoorden.
Dit is eigenlijk wat ik probeer te doen:
Een herhaling van gaten met verschillende diameters op een linker vorm, en een constante afstand tussen de gaten.
Dit is wat ik heb kunnen doen
Ik zeg niet dat het de beste walkthrough is, verre van dat ;-(
maar het deel is gedaan ;-)
maar zonder herhaling door een curve, door de schets te variëren, werkt het niet voor mij in SW 2012
dus x cirkels beperkt in tangens
en 2 elevatie van materiaal dus 1 in offsetvlak voor de diepgang bij 45°
Ik heb het onderdeel vlak gemaakt en daarna via het vervormde gereedschap: curve/ curve
zie mijn SW 2012 bestand
voor een beter begrip van het proces
@+ ;-)
Dit is wat ik heb kunnen doen
Ik zeg niet dat het de beste walkthrough is, verre van dat ;-(
maar het deel is gedaan ;-)
maar zonder herhaling door een curve, door de schets te variëren, werkt het niet voor mij in SW 2012
dus x cirkels beperkt in tangens
en 2 elevatie van materiaal dus 1 in offsetvlak voor de diepgang bij 45°
Ik heb het onderdeel vlak gemaakt en daarna via het vervormde gereedschap: curve/ curve
zie mijn SW 2012 bestand
voor een beter begrip van het proces
@+ ;-)
Bedankt gt22 voor deze feedback.
Uw oplossing werkt goed voor dit geval, maar we zijn het erover eens dat het niet de ideale oplossing is, omdat ik soms vormen moet beheren die veel ingewikkelder zijn dan deze, en met de vervormingsfunctie doet het dat helemaal niet.
Ik kan u alleen antwoorden voor het onderhavige geval
En daar werkt het naar mijn mening best goed
je gaten zijn niet vervormd
En het is vrijwel in lijn met je basisstuk
Als je andere specifieke gevallen hebt, kun je ons laten zien waar je blokkeert
En we zullen zeker een walkthrough vinden
@+ ;-)
Kan zoiets aan je verwachtingen voldoen?
Het probleem met je walkthrough is dat je gaten niet de ronding van de kamer volgen
ze zijn allemaal parallel
wat in mijn voorbeeld niet het geval is
@+ ;-)