Curve-gedreven herhaling

Hallo allemaal,

Ik zou graag een curve-gedreven herhaling doen voor kettingschakels maar het werkt niet en zoals je op het scherm kunt zien, zit de oorsprong van de functie een beetje in de keuzes, is er een manier of een hack om het begin van mijn curve aan te geven?

Groetjes

repetition_chaine.png

Hallo

Ik denk dat het het referentiepunt is dat je "component oorsprong" of "geselecteerd punt" moet kiezen.

Zie deze tutorials voor meer informatie:

https://www.youtube.com/watch?v=QuZ_WbF_KCs

https://www.youtube.com/watch?v=5J0en-wGSUA

Hallo

Is er geen mogelijkheid om de originele pijl met de muis te slepen?

Helaas helpt zelfs het selecteren van het startpunt van mijn curve niets en is het niet onmogelijk om de pijl te verplaatsen :/

repetition_chaine_avec_point_selectionne.png

Maar waar is het eerste onderdeel, dat voor de herhaling?

Misschien moet hij zich beperken tot het uitgangspunt.

Rechtsonder is het beperkt tot hetzelfde punt als het ene geselecteerde cf-beeld met zoom

repetition_chaine_avec_point_selectionne_plus_zoom.png

Door richting 1 (de dubbele blauwe en zwarte pijl) om te keren, werkt het niet?

Nee, niets helpt:/

Edit: In mijn schets ben ik alleen gelijke stralen en alle tangens geen onderbreking op de curve Ik begrijp niet echt waar het probleem vandaan kan komen :/

1 like

Ik vond twee bugs die erg lijken op dit probleem in de SolidWorks-database:

De eerste biedt een oplossing:

SPR #:508101

Beschrijving van het probleem:

Feature Driven Component Pattern met behulp van Curve Driven Pattern op onderdeelniveau als aandrijffunctie lokaliseert componenten niet correct als het patrooncomponent wordt gedraaid vanaf de oorspronkelijke locatie

Oplossing:
In sommige gevallen is gebleken dat dit probleem zich voordoet wanneer hetreferentievlak van de component, waarvan het aandrijfpatroon wordt geselecteerd voor het functiegestuurde componentpatroon, niet samenvalt met de referentievlakken van de assemblage. Het paren van deze vlakken om samen te vallen , kan het probleem omzeilen.

Om te proberen.

Anders is er geen oplossing voor het andere gemelde probleem (SPR 683970): 

Beschrijving van het probleem :

Het door een functie aangedreven componentpatroon dat een door een onderdeelcurve aangedreven patroon gebruikt, positioneert het onderdeel niet correct wanneer het door een onderdeelcurve aangedreven patroon schuin is.

1 like

Dus om te testen: zet de plannen (onderdeel en montage) op één lijn!

Bedankt voor de info die ik heb getest door de plannen recht te zetten, niets heb ik zelfs mijn schets aangepast door een rechte lijn toe te voegen en mezelf te vertellen dat het misschien de opeenvolging van bogen was die hem stoorde, maar ook niets :/

Edit, een beetje verduidelijking, mijn opeenvolging van bogen is als een traject in de schets gezet om de totale lengte te kunnen beheersen, ik weet niet of het het beïnvloedt of niet?

Hallo

Zie het bijgevoegde voorbeeld, misschien kan hij je helpen.

Het wordt gebruikt om een schoenplaatje langs een kettingpad te herhalen (vereenvoudigde modellering)

Ik herinner me dat het een curve moet zijn die rijdt, welke curve een "geconverteerde" schets is met de volgende opties: tool + spline-tool + pas de spline aan + vink "fix" aan

chaine_taquets.sldprt
3 likes

Hallo BBARRAND,

Heel erg bedankt, ik ben als volgt te werk gegaan

Nieuwe schets waarbij ik de entiteiten van mijn basisschets maak die wordt omgezet in een traject voor mijn behoeften en vervolgens via tool => spline tool => de spline aanpassen en "fix" aanvinken

Heel erg bedankt BBARRAND

Hallo

Een andere oplossing: de schets moet worden omgezet in een samengestelde curve

(deze methode wordt gebruikt om tandriemen met hun tanden weer te geven)

Vriendelijke groeten

1 like