Ik zou graag een curve-gedreven herhaling doen voor kettingschakels maar het werkt niet en zoals je op het scherm kunt zien, zit de oorsprong van de functie een beetje in de keuzes, is er een manier of een hack om het begin van mijn curve aan te geven?
Edit: In mijn schets ben ik alleen gelijke stralen en alle tangens geen onderbreking op de curve Ik begrijp niet echt waar het probleem vandaan kan komen :/
Ik vond twee bugs die erg lijken op dit probleem in de SolidWorks-database:
De eerste biedt een oplossing:
SPR #:508101
Beschrijving van het probleem:
Feature Driven Component Pattern met behulp van Curve Driven Pattern op onderdeelniveau als aandrijffunctie lokaliseert componenten niet correct als het patrooncomponent wordt gedraaid vanaf de oorspronkelijke locatie
Oplossing: In sommige gevallen is gebleken dat dit probleem zich voordoet wanneer hetreferentievlak van de component, waarvan het aandrijfpatroon wordt geselecteerd voor het functiegestuurde componentpatroon, niet samenvalt met de referentievlakken van de assemblage. Het paren van deze vlakken om samen te vallen , kan het probleem omzeilen.
Om te proberen.
Anders is er geen oplossing voor het andere gemelde probleem (SPR 683970):
Beschrijving van het probleem :
Het door een functie aangedreven componentpatroon dat een door een onderdeelcurve aangedreven patroon gebruikt, positioneert het onderdeel niet correct wanneer het door een onderdeelcurve aangedreven patroon schuin is.
Bedankt voor de info die ik heb getest door de plannen recht te zetten, niets heb ik zelfs mijn schets aangepast door een rechte lijn toe te voegen en mezelf te vertellen dat het misschien de opeenvolging van bogen was die hem stoorde, maar ook niets :/
Edit, een beetje verduidelijking, mijn opeenvolging van bogen is als een traject in de schets gezet om de totale lengte te kunnen beheersen, ik weet niet of het het beïnvloedt of niet?
Zie het bijgevoegde voorbeeld, misschien kan hij je helpen.
Het wordt gebruikt om een schoenplaatje langs een kettingpad te herhalen (vereenvoudigde modellering)
Ik herinner me dat het een curve moet zijn die rijdt, welke curve een "geconverteerde" schets is met de volgende opties: tool + spline-tool + pas de spline aan + vink "fix" aan
Nieuwe schets waarbij ik de entiteiten van mijn basisschets maak die wordt omgezet in een traject voor mijn behoeften en vervolgens via tool => spline tool => de spline aanpassen en "fix" aanvinken