Herhaling volgens een curve, met een patroon dat van schaal verandert, hoe doe je dat?

Hallo allemaal en bedankt voor de acceptatie!
Ik gebruik Solidworks nu ruim tien jaar op het gebied van metaalbewerking en vandaag loop ik tegen een klein probleempje aan....
Een klant vroeg me om het bijgevoegde patroon te maken (in metalen panelen, voor het afsluiten van het terras).
Heeft iemand van jullie een of meer oplossingen om dit zo snel en proportioneel mogelijk te tekenen?

Wees voorzichtig, ik wil geen beeldherkenning doen via DXF of converter. Ik geef er de voorkeur aan om de rondingen handmatig te tekenen en daarom een blad te tekenen, dan een herhaling te maken volgens de curve, maar met een steeds kleinere schaal voor de herhaling van het blad (dus daar loop ik vast....)
Bij voorbaat dank aan allen.

20190701_224123.jpg

Hello@novice85

Bigre, uw aanvraag is niet eenvoudig!  Het ziet eruit als een Solidworks-uitdaging

Ik heb een idee, maar ik moet controleren of het werkt.

Ik voel dat onze vriend @gt22 met een oppervlakteoplossing komt of iets slims waarvan hij het geheim heeft.

Aan Plutarchus

3 likes

Hallo

Ik dacht aan herhaling van variabele kansen. Doe gewoon deze spline-aangedreven herhaling. Je hoeft alleen maar een keer de rechter- en een keer de linker te doen. Het is misschien mogelijk om tegelijkertijd rechts en links te doen (te controleren).

Het zal zeker nodig zijn om dit te combineren met herhaling aangedreven door een curve !

Kijk naar een eenvoudige uitleg van onze gelukkige collega @Dara Vaing

Vriendelijke groeten

Gedaan met het sturen door de schetsen, zal het in dit geval beter werken

1 like

Dank u Zozo_mp,

Maar hoe combineer je die twee tegelijk (variabel en gebogen)??

Ik heb het net geprobeerd, maar echt niet...

zoiets,

@+ ;-)

1 like

Precies gt22 !!!!!!!!!!!!!!!!
Ik wacht om van je te horen!!

Zo simpel is het niet deze business ;-)

Zie bijgevoegd bestand SW 2017

PS: er kan + eenvoudig zijn maar nog niet gevonden ;-(

tige_avec_feuille_novice85.sldprt
2 likes

Hier zijn je stevige lakens ;-)

@+ ;-)

1 like

Geweldig, dank je!

Op geen enkele manier in de SW2019-versie?

Wat bedoel je met niet gemiddeld in de versie van 2019?

Petje af dus!!

Hartelijk dank!!

@novice85

Ik denk niet dat het antwoord dat het probleem oplost, het gedefinieerde antwoord is

@+ ;-(

2 likes

Als  het goed is, is het perfect!

Ik heb net naar je arborescentie gekeken en ineens zie ik dat er controle is.

Hoe extraheer je, op een zo eenvoudig mogelijke manier, de bladeren in vaste vorm?

Geen keuze Een nieuwe schets 

Converteer al uw vellen 1/1

Een extrusie maken

en verberg het eerste plaatwerk dat vervormd was

(Ik begrijp niet waarom, maar je moet ermee omgaan)

Weet je zeker dat je het juiste  antwoord hebt gegeven op het gegeven probleem??????????????

Ik denk dat het minste wat we kunnen doen is het juiste antwoord definiëren

@+ ;-(

1 like

Hallo

@novice85, moet u uw stem (antwoord dat u heeft geholpen) aan @gt22 geven.

Het is belangrijk om het handvest van het forum te respecteren.

"Om u het beste antwoord te geven, het antwoord van de gebruiker die u heeft geholpen" is het minste wat we kunnen doen! In dit geval die van gt22.

Behalve dat je JOUW antwoord als het beste hebt aangewezen. Dit is niet het geval.

Daarnaast bestaat het aanduiden van het juiste "Beste Antwoord" uit:

1- Om de persoon te bedanken die de tijd heeft genomen om uw probleem te onderzoeken

2- Om u in staat te stellen snel het juiste antwoord te visualiseren voor het geval een andere persoon met hetzelfde probleem wordt geconfronteerd als u.

3- Verhoog de puntenteller van de persoon in kwestie (ook als we het daarvoor niet meer doen!).

Vriendelijke groeten

4 likes

Sorry, het is gewoon dat ik te snel heb geklikt en niet op de juiste plaats (mijn pc is ondertussen gecrasht).

Ik heb zojuist het "beste antwoord" veranderd.

Nogmaals bedankt!

1 like

Aan de andere kant, voor degenen die, zoals ik, in de versie van vóór 2017 zijn (SW2015 in dit geval), is er geen manier om te weten hoe dit probleem is opgelost.

@GT22: Een beetje uitleg alstublieft:) (Ik heb deze manipulatie niet per se nodig, gewoon uit nieuwsgierigheid)

Hallo @gt22

Heel opmerkelijk!

Het is een echt schoolvoorbeeld dat in de annalen van het forum zou moeten worden opgenomen.

Het is jammer dat er geen ranglijst is van de best opgeloste onderwerpen, want deze zou aan minstens vijf criteria voldoen.

1°) beantwoordde het probleem heel eenvoudig

1 bis) Originaliteit van het antwoord

2°) Het probleem oplossen door een onbekende oplossing uit de online help.

3°) flexibiliteit voor de scherpstelling door de controle van de curve (eventueel door een Excel-curve).

4°) snelheid van reactie, gekoppeld aan snelheid van implementatie voor een quasi-beginner.

4bis) Goed gedocumenteerde en gemakkelijk te repliceren oplossing

Kort!   RESPECT ;-)

PS: Bedankt @Jmsavoyat voor de zeer heilzame herkadering.

2 likes