Hallo allemaal en bedankt voor de acceptatie! Ik gebruik Solidworks nu ruim tien jaar op het gebied van metaalbewerking en vandaag loop ik tegen een klein probleempje aan.... Een klant vroeg me om het bijgevoegde patroon te maken (in metalen panelen, voor het afsluiten van het terras). Heeft iemand van jullie een of meer oplossingen om dit zo snel en proportioneel mogelijk te tekenen?
Wees voorzichtig, ik wil geen beeldherkenning doen via DXF of converter. Ik geef er de voorkeur aan om de rondingen handmatig te tekenen en daarom een blad te tekenen, dan een herhaling te maken volgens de curve, maar met een steeds kleinere schaal voor de herhaling van het blad (dus daar loop ik vast....) Bij voorbaat dank aan allen.
Ik dacht aan herhaling van variabele kansen. Doe gewoon deze spline-aangedreven herhaling. Je hoeft alleen maar een keer de rechter- en een keer de linker te doen. Het is misschien mogelijk om tegelijkertijd rechts en links te doen (te controleren).
@novice85, moet u uw stem (antwoord dat u heeft geholpen) aan @gt22 geven.
Het is belangrijk om het handvest van het forum te respecteren.
"Om u het beste antwoord te geven, het antwoord van de gebruiker die u heeft geholpen" is het minste wat we kunnen doen! In dit geval die van gt22.
Behalve dat je JOUW antwoord als het beste hebt aangewezen. Dit is niet het geval.
Daarnaast bestaat het aanduiden van het juiste "Beste Antwoord" uit:
1- Om de persoon te bedanken die de tijd heeft genomen om uw probleem te onderzoeken
2- Om u in staat te stellen snel het juiste antwoord te visualiseren voor het geval een andere persoon met hetzelfde probleem wordt geconfronteerd als u.
3- Verhoog de puntenteller van de persoon in kwestie (ook als we het daarvoor niet meer doen!).
Aan de andere kant, voor degenen die, zoals ik, in de versie van vóór 2017 zijn (SW2015 in dit geval), is er geen manier om te weten hoe dit probleem is opgelost.
@GT22: Een beetje uitleg alstublieft:) (Ik heb deze manipulatie niet per se nodig, gewoon uit nieuwsgierigheid)