Ik zou graag herhaalde extrusies willen doen met een cirkelvormige herhaling en elk van de extrusies genummerd met behulp van de schetstekstfunctie.
Ik gebruik de schetstekstfunctie met een extrusie tot een diepte van 0,02 mm omdat ik de dxf van het onderdeel ophaal als markeerafbeelding voor onze lasermarkeermachine.
Ik zou graag een automatische nummerverhoging willen hebben omdat het aantal voorvallen belangrijk is.
Hallo
Voor dit soort problemen is de kans groot dat je door macro's moet gaan, omdat deze functie niet native bestaat in solidworks.
De kostendragende macro's vertellen u hoe u dit moet doen of vertellen u de meest geschikte methode
Vriendelijke groeten
2 likes
Hoi allemaal
Er was geen vervolg op dit probleem en dus zou ik vandaag hetzelfde verzoek moeten doen.
Aangezien het oorspronkelijke bericht en de reactie van zozo_mp 4 jaar oud zijn, heeft iemand sindsdien hetzelfde probleem gehad en mogelijk een oplossing voor te stellen.
De sterke maouss van de macro verdrongen zich niet aan de poort zoals ze zeggen
De basisfuncties van SW laten dit niet toe.
Hallo
Aangezien er geen antwoord/verzoek van de auteur van de vraag was gekomen, was er geen analyse van de " sterke macro-maouss "
Zolang de functie via macro toegankelijk is, denk ik dat het niet heel ingewikkeld is.
Je hoeft alleen maar te zeggen hoe je wilt dat het werkt om te zien wat haalbaar is om te doen.
Hier heb ik deze graveerbewerking die zal worden gedaan door te frezen om 24 keer in verticale richting te reproduceren en de 400 te verhogen met een stap van 50.
Wat betreft de verhoging, aangezien de 400 tekst is, zie ik niet hoe ik het moet doen.
Ik manipuleer helemaal geen macro's, wegens tijdgebrek helaas.
In het ideale geval, om dit voor zoveel mogelijk mensen nuttig te laten zijn, zou je een invoermasker nodig hebben met de startwaarde die moet worden verhoogd, de waarde van de toename, het getal, de waarde, de richting van de offset.
Ik denk dat het alleen al voor dit gebruik een beetje ingewikkeld is.
Daarom deden zozo_mp een beroep op de " maouss... »
Geen zorgen, ik zal er naar kijken als ik wat tijd heb. Anders, als er iemand anders langskomt, kunnen ze kijken.
1 like