Wanneer we een weergave maken van draden op een ronde door bijvoorbeeld de ISO-norm te selecteren, dan mechanische draden en in mijn voorbeeld een M8x1, dan is er een bijbehorende tekst onderaan het venster.
Om bepaalde schroefpassages aan te passen, hebben we echter de ISO-norm gekopieerd in ISOxxxx en in deze ISOxxxx standaard verschijnt de bijbehorende tekst niet meer en kan deze niet meer worden hersteld in een MEP met de rechtermuisknop om een symbool in te voegen.
Weet je waarom (ontbreekt er een bestand om te kopiëren...)
Wat ik niet begrijp is dat als ik de ISO-standaard selecteer, het werkt, maar als ik de ISOxxxx standaard selecteer, de bijbehorende tekst niet meer bestaat terwijl de ISOxxxx standaard een kopie is van de ISO-standaard.
Anders had ik al snel naar dit calloutformat.txt en calloutformat_2.txt bestand gekeken, maar ik kan alleen het boren en tappen vinden, niet de draadrepresentaties (ik heb gezocht in de 2 bestanden van het woord draad en vond niets)
Het probleem komt niet van het onderdeel, maar van de ISOxxxx-standaard die we uit de toolbox hebben gekopieerd en gewijzigd, naar mijn mening is er een bestand dat niet waar is.
De vraag is puur: kunnen we de bijbehorende tekst toevoegen of wijzigen of de link van deze bijbehorende tekst wijzigen in een standaard die we uit de toolbox moeten kopiëren.
Ik wilde het gewoon controleren, want je moet op de 3/4 van een cirkel klikken en vervolgens met de rechtermuisknop op een symbool invoegen. Thuis is het ook grijs, maar we kunnen nog steeds de annotatie krijgen....
In de ISO-standaard is het grijs, maar in de ISOxxxx die we hebben gekopieerd, is er geen tekst meer (leeg vak), maar het vak is grijs, dus het is onmogelijk om het te wijzigen, dus we kunnen geen annotatie invoegen omdat het vak leeg is. (op de afbeelding is het de originele ISO-norm)
En als je met de ISOxxxx norm naar de MEP gaat, is het onmogelijk om zelfs maar een symbool in te voegen, terwijl dat bij de ISO-norm geen probleem is.