Weergave van draden in de tekening

Ik wil een tekening maken voor een assemblage met schroeven, maar de schroefdraad verschijnt niet, ze verschijnen met een draad die lijkt op die in de 3D (met de tanden). Dus ik weet niet hoe ik het moet oplossen. Bedankt dat je me hebt geholpen   

Uw schroef moet verschillende configuraties hebben, een gewoon met een draadannotatie en een andere met de machinaal bewerkte vorm van de draad, toch?

Hallo

De draad komt wel voor in het lid van het Europees Parlement, maar niet in de gebruikelijke symbolische vorm.

Dit lijkt mij normaal !

Want als ik het goed begrijp, heb je schroeven met een schroefdraad in 3D weergegeven: dus de schroefdraad van de schroef wordt de facto 3D-objecten.
De 3D-weergave is alleen te gebruiken als je echt niet anders kunt, voornamelijk voor speciale aandrijving of bevestigingsschroeven met een beetje grote diameter, maar naar mijn mening niet interessant voor montageschroeven, meestal de BTR M6.

Dat gezegd hebbende, we hebben onlangs hetzelfde onderwerp op het forum behandeld, en als iemand het bericht vindt, zijn er oplossingen voorgesteld :-)

Vriendelijke groeten

Hallo Aliende

Ik denk dat deze schroeven zijn gemaakt met "Threading tool" dat puur 3D wordt, dus niet gearceerd, wat slechts een in kaart gebrachte afbeelding is,  noch "draadweergave" die een goede weergave in de MEP mogelijk maakt.

Wat denk je ;   -)

1 like

Gezien de beschrijving van het probleem denk ik dat Zozo_mp gelijk heeft.

De oplossing zou zijn om de draad opnieuw te doen in de 3D zonder gebruik te maken van de "thread tool" functie, maar eerder de "thread representation" annotatie tool

Of nog beter: gebruik de boorwizard om ook te profiteren van de automatische annotatiefuncties (boorsymbool, enz.)

Goedenavond Stefbeno

Dit zijn schroeven, geen tappen, tenzij men de boorhulp kan gebruiken om schroefdraadassen te maken.

Groeten:-)

Oeps! :-))
Dank je wel Zozo_mp

1 like