SolidWorks 2015 1,75 mm schroefdraad weergave

Hoi allemaal

Ik ben op zoek naar een oplossing om een draadweergave te maken op een as van 12 mm met een spoed van 1,75

SolidWorks 2015 biedt me alleen een draad van M12x1.5 of M12x1.25 in ISO.

Hoe geef je een draad weer met een spoed van 1,75 mm?

Marc

1 like
Hallo, we kunnen de tekst van de annotatie bewerken. Maar ik denk dat je het elke keer moet doen, het is ingewikkeld om het standaard te veranderen.
1 like

Bedankt voor je feedback...

Dus om het simpel te zeggen, als SolidWorks niet in staat is om standaard een weergave van de draad in M12x1.75 aan te bieden,  moet ik op deze voorwaarde een echte draad tekenen en maken!

Kunnen we de onvolledige draadrepresentatiefunctie beschouwen voor de niet-referencing van de M12x1.75?

Marc.

capture_filetage.jpg

Hallo

Ik heb geen SW15, maar iets stoort me in je vraag: een M12x1.75 is eigenlijk een M12 met een standaard pitch!

In de boorwizard worden deze schroefdraad aangeduid als "M12" zonder steekprecisie, omdat deze is gestandaardiseerd op 1,75.

Zou je niet gewoon een "M12" op je lijst hebben staan?

10 likes

Hallo

Ik ben het helemaal met Benoit eens.

Als dit niet is gespecificeerd, is de standaard "grove" toonhoogte van toepassing (in ieder geval in metrisch bestand). In dit geval 1,75 voor M12. De spoed is alleen gespecificeerd voor "fijne" draden.

Goedenavond

Inderdaad, de M12x1.75 schroefdraad is een standaard spoed voor deze diameter.

In de drop-down lijst heb ik de eenvoudige "M12" referentie. Daarom is het de standaard schroefdraad voor een as van 12 mm.

Goed gezien en bedankt Benoit! 

1 like

@ helary.marc @ Benoit verdient het juiste antwoord

@+

Hallo

+1 voor Benoit

Aan de andere kant, om de vraag te beantwoorden om threads weer te geven die niet in de solidworks-database staan, ga ik door de TOOLBOX-handler waarin ik de ontbrekende thread toevoeg. (zie voorbeeld bij de M12x1).

Aan de andere kant ben ik in SW2012, ik denk dat het niet is veranderd voor SW2015.

Fijne dag 

filetage.jpg
4 likes