Threadrepresentaties

Hoi allemaal

Ik wil graag jouw ervaring gebruiken om de weergaven van draden op tekeningen te begrijpen. Als Inventor waar het zonder problemen/nuances/subtiliteit werkt, was het erg frustrerend om te zien dat ik bij Solidworks terechtkwam:

• Alle threads verschijnen, zelfs via componenten wanneer ik in Conceptkwaliteit zit in de optie " Thread weergaven weergeven "
    image

• Alle threads verdwijnen wanneer ik in Hoge Kwaliteit in dezelfde optie sta.

Het is onbegrijpelijk. Het is allemaal het een of het ander, en eerlijk gezegd is het erg irritant om te zien dat andere software het al jaren goed doet. Ik begrijp niet waarom de software standaard niet alleen threads toont wanneer ze worden doorgesneden of zichtbaar zijn in het aanmaakplan (en ja, ik heb de optie met deze naam al aangevinkt, maar dat verandert niets).

Heb je deze zaak aan jouw kant? Zo ja, heb je een oplossing voor dit probleem gevonden?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Hallo rbessonnet,

Om de representatie van de fillets weer te geven, moet je naar de 3D van het onderdeel gaan en de threadfunctie controleren, als die is aangevinkt voor de weergave.
Vergeet dan in MEP bij het invoeren van je afmetingen niet de representatie van de netten te controleren.
Het zou moeten werken.
Ik geef je daarna screenshots. (SW 2022SP4)
@+.
AR.

Zie ook of het de MEP van een onderdeel of assemblage is.
Onderwerp dat onlangs op het forum werd aangekaart

1 like

Hallo

De draden zijn een van SW's grote nadelen: hij beheert ze alleen netjes als hij daar zin in heeft.
De nieuwe functies werken eigenlijk niet beter dan de oude annotaties: de regels verschijnen en verdwijnen altijd naar eigen wil.

1 like

Een zeer (te) omvangrijk onderwerp;

Solidworks heeft altijd onderaan de ranglijst gestaan voor tekeningen en voor " symbolische " representaties. En zoals gewoonlijk, in plaats van een probleem op te lossen, voegen programmeurs een laag toe.

Met betrekking tot uw verzoek in het bijzonder:

• Voor fillet-artefacten in 3D- of isometrische weergaven:
    image
    => Vink de optie uit: Geshaded thread-representaties

image
(soms lost het verwijderen van dit vakje het probleem op en verschijnt het niet meer als het opnieuw wordt geactiveerd, maar dan hangt alles af van je grafische kaart).

Wat betreft de tekeningen: (het hangt meer af van de opties die in je modellen zijn gezet):

In elk geval zijn er veel factoren en variabelen om rekening mee te houden:

1. Je grafische kaart versus je versie van Solidworks.
  2. Je hoeveelheid RAM (Solidworks laat zichzelf bepaalde opties uitvinken als het denkt dat het te veel RAM gebruikt).
  3. De kwaliteit en opties van je documenttemplates.
  4. Het type functie dat voor je taps wordt gebruikt (boorwizard; Threadrepresentatie; geavanceerd boren, schroefdraad, enzovoort.)
    image
  5. Zichtbare of verborgen entiteiten...

En zo verder.

3 likes

A_R,

Aan mijn kant is de optie voor de 3D-functie standaard aanwezig, dat had ik al gecontroleerd.

Wat betreft de optie om te tekenen: er verandert niets wanneer ik de optie activeer en de functie selecteer.

Froussel,

Dat is inderdaad mijn begrip. Het was zo goed beheerd op Inventor (we gebruikten ook de versie van 2012...)

Maclane,

Ik heb wat door je links gebladerd, veel geprobeerd, maar het is duidelijk veel te ingewikkeld om te beheren voor SolidWorks, niets helpt.

Vaak zorgt het opnieuw bewerken van de thread-annotatie of de functie in de 3D ervoor dat de annotatie uiteindelijk in de 2D verschijnt.

2 likes