Op een van mijn stukken moet ik een binnennet maken. Dus gebruikte ik de draadtool van SolidWorks in M8. Uiteraard ben ik niet tevreden met het einde van de draad, dus ik zou graag de output van de tool aan het einde willen vertegenwoordigen, zoals ik in andere gevallen heb gedaan:
Maar in deze situatie zie ik niet hoe ik het moet doen:
Ik heb erover nagedacht om het profiel van het uiteinde van de draad om te zetten en de 4 punten te verbinden tot een enkel punt, maar ik weet niet hoe ik dat moet doen.
In de logica van de dingen zou ik zeggen cirkelvormige groef voor gereedschapsspeling, dus normaal gesproken je net en gesneden door deze groef. Anders 3D-schets en uitbreiding van de rand van het net.
Wat is het doel? Moet dit net open zijn, of stoppen op het niveau van het beeld? Als het open moet zijn, had je je profielschets en de spiraal moeten verschuiven voordat je het volumelichaam aanviel, of je had je spiraal eerder moeten beginnen, maar door de stap te nemen om terug te vallen op je profielschets en tijdens de sweep is het mogelijk om in beide richtingen te gaan. maar het is doe-het-zelf... Dit alles natuurlijk als de spiraal niet conisch is (zoals NPT)...
De gemakkelijkste manier is om echt te anticiperen op de invoer van het net vanuit de schets van het profiel met een lineaire herhaling volgens de toonhoogte, en deze herhalingen door te geven aan constructielijnen om het profiel te plaatsen waar u het wilt hebben (denk aan de tekening...)
Verplaats de draadschets in het draadgereedschap. Als dat nog niet genoeg is, verschuif dan het begin van de filet in de opties en corrigeer de lengte.
Deze functie is echt heel praktisch, maar ik denk dat ze het een beetje zijn vergeten in xd-codering).