Reproductie van plaatwerk

Goedenavond allemaal

Ik heb  een halfcirkelvormig vel , ik wil dit vel kopiëren naar de int of ext diameter, om een dikkere plaat te verkrijgen, dit vel heeft openingen aan de omtrek,  dit vel zal na te zijn gemaakt een onderdeel moeten zijn zonder zijn model?  Ik weet niet hoe ik het moet doen, ik voeg het betreffende onderdeel in, Dank u voor uw antwoorden.

Marco

tole_guidage-30.sldprt

Goedenavond 

We hebben niet allemaal dezelfde versie of log

dus een foto zou welkom zijn

Nu zonder iets te zien wil je een dikker plaatwerk

Als je de juiste refs kent, hetzij aan de buiten- of binnenkant ,

Je moet nog een stuk maken

Om dit te doen, maakt u eenvoudig een oppervlak met een minimale offset

en vervolgens indikken tot de gewenste dikte

En omzetten naar plaatwerk 

@+

3 likes

Hallo gt22, ik heb het geprobeerd met een offset-oppervlak, nou ja, het maakt het oppervlak, maar dan is het onmogelijk om het om te zetten in plaatwerk?

Ik zet screenshots als het kan helpen?

capture_decran_24.png

Hallo

Indikken is geen probleem, verander gewoon de dikte.

==> gebogen  basisplaat ==> plaatwerkparameter ==> controle Standaardinstellingen overschrijven ==> Verander van 2 mm naar de gewenste dikte ==> Valideren

Aan de andere kant (als ik het zo mag zeggen) is het je herhaling van een materiaalverwijdering die problematisch is omdat je je plan te ver van het plaatwerk hebt gemaakt, maar bovenal maakt het je als een kegelstam, wat niet in overeenstemming is met de realiteit (het hangt allemaal af van de uiteindelijke dikte (hier heb ik 10 mm geplaatst, wat veel is).

Aan de andere kant is de afvlakking in overeenstemming met de werkelijkheid als er bijvoorbeeld lasergesneden kan worden. Dus als uw plaatwerk als leidraad dient in uw asm, kunt u voor verrassingen komen te staan  als u beperkingen oplegt aan de kegelstammen en het gevormde model niet overeenkomt met het echte leven. Maar het maakt misschien niet uit of lasersnijden in orde is.

Vriendelijke groeten

tole_guidage_2020-09-05_10_24_14-window.jpg
3 likes

Hallo allemaal

voor Zozo mp is het doel van deze manoeuvre om een plaatwerk met dezelfde afmeting van de inkeping te kunnen herstellen , zodat het in interne afmeting naast het plaatwerk kan worden geplaatst dat ik je heb gestuurd om het voor mij te kunnen stijven, omdat mijn ponsmachine niet verder gaat dan 10 mmm dik, Het wordt gelast om een dikkere plaat te vormen. Heb ik me verstaanbaar gemaakt? Tot slot dank u voor uw antwoorden.

Marco

Nou nee, het is niet duidelijk

Laten we het samenvatten

1°) U wilt een plaat  dikker maken = het is mogelijk - zie mijn vorige bericht waar ik niets aan uw bestand heb veranderd behalve de dikte!

2°) je wilt dat het een plaat is = het blijft een laken, zelfs als het verdikt is! Verander eenvoudig de diameter van uw primaire schets zodat de binnen- of buitenradius past bij het andere deel dat al in vorm is (afhankelijk van of uw wapening binnen of buiten is. Je moet ook de stap van de cirkelvormige herhaling veranderen (niets heel ingewikkelds)

3°) Ik laat je ook zien dat je zonder iets aan je model te veranderen ook de afvlakking kunt hebben. (zie bijlage)!

4°) SAMENVATTING: u kunt uw onderdeel plat hebben voordat u het buigt of rolt zodra het is gevormd dat perfect past bij het andere deel en dit is op de interne of externe diameter van het andere onderdeel. Je maakt het eerste stuk en dan het tweede, maar verschoven door de waarde van de interne of externe straal

Vriendelijke groeten

PS: je wilt een model? 

tole_guidage_vue_depliee_2020-09-05_10_24_14-window.jpg
2 likes

@Marc

Als ik je begreep!  ;-) Zo moet het eruit zien ;-)

Vriendelijke groeten

PS 1: bedankt voor de "likes"

PS 2:
[HS aan]
Elk onderdeel is 5 mm (10 mm in totaal) maar je kunt 10 mm + 10 mm doen onder solidworks, maar bij de Fab wordt het een ander verhaal omdat je slots slechts 13 mm zijn, dus als koud buigen = niet mooi of zelfs vervormd
[HS /Uit]

tole_guidage_en_deux_parties_-_2020-09-05_10_24_14-window.jpg

Dank u Zozo mp

Je hebt het goed begrepen voor de realisatie dat ik zal croquetten in een vierkant van 10, ja je weet dat het niet al te orthodox is, maar het is dat een aluminium onderdeel alleen is om de basis te verstevigen en bedankt voor de behandeling.

Marco.