Ik heb 3 vrienden (een metselaar, een elektricien en een grappenmaker) die van plan zijn een magazijn op te zetten..... En alsof hij me bij toeval vroeg om de plannen van het gebouw voor hen te maken....
Heeft u mij informatie over de methode voor de realisatie van deze diagrammen. En om de bankschroef te duwen wil ik het echt doen onder SW 2014 (gewoon om mijn handen vuil te maken)
Ik had eraan gedacht om een onderdeel voor de betonplaat te maken, vervolgens een 3D te lijmen voor de SB-balken die de structuur maken en ten slotte de platen op de assemblage in het geheel te lijmen.
Ik weet hoe ik machines moet bouwen, mechanische assemblage moet doen.... maar nu voel ik me speels
Ik zie niet in welke hulp je nodig zou moeten hebben, je weet hoe je SW moet gebruiken, dus het lijkt niet al te ingewikkeld, aan de andere kant is het een goede uitdaging, als het niet vertrouwelijk is, zou het leuk zijn om het resultaat op het forum te zetten!
Mijn zorg gaat meer uit naar het echte effect, bijvoorbeeld waar metalen platen te vinden zijn? (behalve bij Bricotruc lol)
Als je links hebt voor materialen of wat te maken heeft met schuren, deuren, algeco, zoveel kleine bibliotheken die mijn leven zouden kunnen vereenvoudigen (dapper maar niet roekeloos)
Ik weet alleen niet zeker of ik het goed begrepen heb: ontwerp je een bestaand gebouw of creëer je vanaf nul?
Als het gaat om het reproduceren van een bestaande, met een paar enquêtes, zou dit geen problemen moeten opleveren. Als alles gemaakt moet worden, kunnen de methoden voor het monteren en ontwerpen van een stalen frame heel anders zijn dan bij een machine.
Aan de andere kant zal de grote verandering naar mijn mening eerder op het niveau van de berekeningen liggen, die vrij specifiek zijn, aangezien het met name noodzakelijk is om met veel combinaties rekening te houden met de externe omstandigheden. Als je niet iemand hebt die gewend is aan dit soort berekeningen of een aangepaste software (robottype) kan het al snel een gedoe worden...
Denk voor de vellen na over de textuur, want als het gebouw is gemaakt van golfplaten en ze zijn allemaal vertegenwoordigd ja ja ja ja ja de grootte van het uiteindelijke bestand.
Als het gebouw bestaat, is de gemakkelijkste manier om alle afmetingen met een laser te nemen en het gebouw in volume te tekenen, het enige dat overblijft is het downloaden van de interieurelementen (meubels enz.) om de scheidingswanden te maken, enz. U kunt verlichting toevoegen en renderings maken om de gebieden enz. te zien.
Als het hele gebouw niet is aangeraakt, is er geen bouwvergunning nodig (informeer toch)
Bedankt voor de antwoorden en in het bijzonder de links van Gt22 (die als eerste antwoordt op de links zodat je het als een antwoord noteert)
Voor het gebouw is het bestaande... Het is een loods met plaatwerk en een totaal leeg SB-balkenframe.
Het idee is om een autogarage op te zetten met werkplaats, kantoor en showroom (vandaar de "disc jockey" lichtinstallateur lol)
Het doel van 3D is om terug te brengen naar 2D in sectie (zo heb ik het voor mijn huis gedaan) en om het project aan de eindklant te kunnen presenteren.
@Jose/@Dupusel, ik denk dat het nodig zal zijn om een vergunning te hebben omdat het nodig zal zijn om openingen zoals grote deuren en ramen toe te voegen
@Gt22 ik weet waar je het over hebt, heb ik in mijn jeugd meegewerkt aan de oprichting van een discotheek, dus de regels van elektrische veiligheidspassage, enz.... Ik heb goed gegeten (een ouderwetse stenen muur opnieuw snijden omdat er bijvoorbeeld geen doorgang van 5 cm is voor een rolstoel)