Geometrische beperkingen opnieuw raadplegen

In schetsen (ongeacht de omgeving: asm, prt, drw) kunt u de bijlage van een dimensie wijzigen door op het bevestigingspunt te klikken en vervolgens op de nieuwe verwijzing.

Kunnen we, zo ja, hetzelfde doen met geometrische beperkingen?

Ik begrijp je vraag niet

om een quotering te veranderen, dus ten minste één punt

• U moet deze dimensie verwijderen en de ref-punten opnieuw selecteren

om de oorsprong te wijzigen

Zie deze tutorial

Zie: http://www.lynkoa.com/tutos/3d/astuce-changer-une-origine-dans-un-assemblage

@+ ;-)

Nee, dat kunnen we niet. Spanningen kunnen niet als ribben worden weggegleden.

@gt22, waar @stefbeno het over heeft, is dat wanneer je op een schetszijde klikt, er 2 vierkanten verschijnen aan de basis van de getuigenstreken, en je kunt er een nemen en deze naar een andere entiteit slepen. Het is heel praktisch om het te testen!

5 likes

een die niet bestaat op SW voor zover ik weet

@+ ;-)

1 like

Onder 2014 is het om te proberen

1 like

Hallo

Met SW 2012 is het mogelijk om de verwijzingen van de beperkingen, toelichtingen te wijzigen:

1 Klik op Relaties bekijken/verwijderen (loodrecht symbool met een bril)

2 Kies in de lijst met relaties de beperking die u wilt wijzigen (eCrane Copy changer_contrainte_1)

3 op het gebied van entiteiten zijn er de entiteiten waarop de beperking betrekking heeft

4 Kies een van de entiteiten uit de lijst, deze wordt gemarkeerd in de schets

5 Klik in de schets op de nieuwe entiteit die u wilt gebruiken

6 Het verschijnt in het blauwe vak naast Vervangen (screenshot changer_contrainte_2)

7 Klik op Vervangen

Het werkt ook wanneer een van de entiteiten is verwijderd, u kunt de ontbrekende referentie op deze manier vervangen.

3 likes

@stefbeno, ik denk dat @y.pacquelet gelijk heeft... U kunt het zelfs veel sneller doen door te dubbelklikken op het beperkingspictogram, de functie "Schetsrelaties weergeven/verwijderen" wordt dan direct in de Feature Manager weergegeven en u kunt de entiteiten wijzigen.

Weer een SW-evolutie die ik heb gemist en ik ben natuurlijk niet de enige! We leren elke dag meer over Lynkoa!!

Als je de mogelijkheid hebt om mijn antwoord als "beste antwoord" te verwijderen, doe dat dan @y.pacquelet's is zeker geschikter!

PS: @y.pacquelet, de -1 qur Lynkoa is bedoeld om inhoud aan te geven die "niets met Lynkoa" te maken heeft volgens het label dat verschijnt als je met de muis over het pictogram "-1" beweegt, ik denk niet dat dit het geval is met mijn antwoord en dat van @gt22. Een woord voor de wijzen...

1 like

Sorry voor de -1 die ik niet had gezien dat het zo slecht was!

1 like

Maak je geen zorgen @y.pacquelet, we zullen het je niet kwalijk nemen. Vooral omdat je ons iets hebt geleerd ;-)