[OPGELOST] de macromodule crasht solidworks, waar komt dit probleem vandaan?

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw in het methodekantoor in een bedrijf, er is een functie voor mij gecreëerd met een gloednieuwe PC, solidworks versie 2013 standaard. Ik teken veel in de kamer en daarom zou ik graag met macro willen beginnen, het zou me veel tijd kosten.

Het probleem is dat zodra ik een macro wil opnemen, solidworks onmiddellijk  sluit in de foutmodus, of ik nu door de werkbalk ga of de rode knop "macro opslaan", het is hetzelfde, het crasht zonder dat ik iets kan doen,

Kunt u mij alstublieft helpen ? waarom het crasht en wat kan ik doen om het te repareren, komt het van de versie van SW?

Bij voorbaat dank!

Hallo

Is de installatie van Solidworks gevoeld? Probeer de software te repareren om te zien of deze werkt.

http://help.solidworks.com/2015/french/solidworks/install_guide/t_repairing_installation.htm

1 like

Hallo, welke versie (Sp) heb je???

Cdt

G.

Hallo

Is er een bepaald bericht op het moment dat SW crasht?

Vriendelijke groeten

Stomme vraag aan jou exell?

Of Office Pack en welke versie?

@+ ;-)

Ik zal in volgorde antwoorden:

Ja, het is recent, het dateert van begin december 2017.

Ik heb de SP0-versie, onder Windows 10 geef ik op.

Er is geen specifieke boodschap, alleen "SW heeft een probleem en moet sluiten"

stom antwoord;) Ja, ik heb Excel in versie 2016 en ik kan gemakkelijk de artikelfamilies gebruiken die door Excel worden beheerd

Ik voeg nog een verduidelijking toe, het afdrukpaneel voor leden van het Europees Parlement werkt niet, in principe kan ik niet naar de printereigenschap gaan, ik kan niet kiezen voor A3 liggend of A3 staand formaat, wanneer ik dit venster sluit met het "rode kruis" of door de knop "sluiten" sluit het venster alleen met het kruis, maar toch mijn MEP afdrukken... Ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar het kan een aanwijzing zijn.

Daarnaast merkte ik ondertussen dat de werkgroep-API niet is geïnstalleerd, maar dat ik deze ook niet in mijn lijst met programma's heb staan als ik naar het configuratiepaneel ga zoals aangegeven in de SW-help om het precies te kunnen installeren.

In de tussentijd, bedankt voor je hulp

Allereerst SP0: niet geweldig om op SP0 te blijven

Windows 10: start van compatibiliteit met SW2015 SP5, zie http://www.solidworks.fr/sw/support/SystemRequirements.html

Excel 2016, start van compatibiliteit met SW2016 SP3, zie http://www.solidworks.fr/sw/support/SystemRequirements.html

Dat is een groot risico op storingen.

Vriendelijke groeten

7 likes

En ja, je hebt niet de juiste configuraties om met SW 2013 te werken

Dus zoals door onze vriend @ D.Roger

Het is niet verwonderlijk sorry 

@+;-)

1 like

En tegelijkertijd heeft Solidworks 2013 het 3.5 Framework nodig om te werken en het is niet standaard actief op Windows 10, dus het moet worden geactiveerd, zie https://docs.microsoft.com/fr-fr/dotnet/framework/install/dotnet-35-windows-10.

Dit is niet wat de problemen met betrekking tot  de compatibiliteit van de verschillende versies zal oplossen, maar het is altijd goed om te weten.

Vriendelijke groeten

5 likes

Dank u voor uw antwoorden,

Ja, ik had niet verwacht dat ik een SP0-versie zou hebben toen ik het zag, ik vermoedde dat daar alles shit is...  

Een advies, activeer het framework aanbevolen door @d.roger en download de SP5, het zal altijd zo zijn!!

Cdt

1 like

Wees voorzichtig, ik weet niet zeker of het overschakelen naar een hogere SP van SW2013 alle problemen zal oplossen, er zijn ook de andere punten (SW2013 op Windows 10, SW2013 en versie van Excel, versie van het Framework, ...)

1 like

Ik zie dat je de vraag hebt doorgegeven in de titel opgelost, maar het zou goed zijn om deze te sluiten door het antwoord te kiezen waarmee je je probleem kon oplossen en vervolgens op de knop "Dit antwoord loste mijn probleem op", om te zien hoe het werkt, kun je de verklarende video bekijken door naar "hulp nodig?" en vervolgens "Hoe kan ik vragen maken of volgen op het Lynkoa-forum?" :

Dit maakt het voor andere leden met hetzelfde probleem gemakkelijk om het antwoord te vinden.

Vriendelijke groeten

2 likes