Hallo allemaal, ik vraag om hulp omdat ik mijn O-ring niet in een behuizing kan plaatsen zie foto op SolidWorks, hebben jullie een oplossing bedankt. Het is zeker triviaal, maar aangezien ik er al enkele uren mee worstel...., ben ik net begonnen, dank je.
Heb je het geprobeerd met je plannen of anders kun je ook je schetsen gebruiken. De ronding van de voeg en de ronde van het verwijderen van materiaal waar de voeg in moet komen.
Zoals ac cobra zegt, zou een samenloop van overeenstemming tussen de 2 middelste vlakken van de 2 delen (of andere vlakken, afhankelijk van hoe ze zijn getekend) en een concentriciteit tussen de schets van de verwijdering van materiaal en degene die diende als baan voor de scan van het gewricht voldoende moeten zijn
Dank je, het is goed, toeval tussen de constructie-as van de twee elementen en hetzelfde met het punt van oorsprong.
Dat is echter wat ik gisteren heb geprobeerd, ik begrijp het niet, ik moet ergens een bedieningsfout hebben gemaakt. Het belangrijkste is dat ik nu vooruitga. Dank u voor uw hulp.
Bovenaan de pagina hebben we een knop "Hulp nodig?" toegevoegd met 3 video's om goed gebruik te maken van de secties "FORUM" en "TUTORIAL". Voel je vrij om ze te bekijken.
Om te voltooien, vond ik een andere oplossing die nog eenvoudiger was en met een enkele beperking.
Voor de plaatsing van de O-ring creëer ik een referentiepunt op het deel waar zich de groef bevindt (referentiegeometrie / punttabblad) dat ik gebruik voor de spanning door de oorsprong van de O-ring te nemen zodat de afdichting gecentreerd en op de juiste plaats wordt geplaatst zonder verdere manipulatie.
In aanvulling op het antwoord van gt22 en uw laatste opmerking, is hier een voorstel.
Een toevalsbeperking Pt/Pt blokkeert de 3 vrijheidsgraden in Translatie maar geen vrijheidsgraad in Rotatie, dus je hebt een kogelgewricht, daarom ben je genoodzaakt om ten minste één beperking tussen de assen toe te voegen (maar nogmaals, je gewricht kan nog steeds in zijn behuizing rond de assen draaien!).
Meestal zult u niet altijd kunnen vertrouwen op de 2 oorsprongspunten voor de positionering van de verbinding in de groef. In dit geval kun je het einde van een constructielijn gebruiken, in de groefschets, die je dimensioneert ten opzichte van de oorsprong. Op deze manier kunt u het geval van uw negatieve positioneringsbeoordeling beheren. Of gebruik plannen zoals voorgesteld door Hubert.
Ja, ik zag dit na het antwoord van gt22 (twee verplichte beperkingen). Het is oké dat ik een pro ben geworden in het plaatsen van O-ringen ;).
Ik let ook op het einde van een bouwlijn, maar ik geef de voorkeur aan het creëren van een referentiepunt, het is eenvoudiger, maar het zal me zeker van pas komen voor andere beperkingen.
Nu ik toch bezig ben, je weet hoe je alleen een constructielijn van een onderdeel moet weergeven , want als er meerdere onderdelen zijn, liggen de lijnen op elkaar met meerdere onderdelen in assemblage en is het niet praktisch om een selectie te maken voor beperkingen.
In jouw belang en in het belang van de gemeenschap kun je het beste één vraag per bericht stellen. Omdat in uw geval al een antwoord op uw eerste vraag is gegeven dat uw probleem oplost, verschijnt de tweede niet (tenzij de gebruiker uw eerste vraag opent). En dus zal je 2e vraag buiten de boot vallen en andere geïnteresseerde gebruikers niet kunnen helpen!
Dus om deze vraag te beantwoorden, kunt u met de rechtermuisknop op de overlappende regels klikken en "Andere selecteren" kiezen. SOLIDWORKS biedt u vervolgens in een venster de mogelijkheid om de gewenste entiteit te selecteren. Het werkt ook voor entiteiten (vlakken, randen, hoekpunten,...) van objecten die door anderen zijn verborgen , enz.
Bedankt, heel praktisch deze bestelling, het zal ook nuttig zijn voor de onderdelen intern. Ik begrijp het, maar het is niet zo hs sinds ik geïrriteerd was toen ik de constructiebijlen wilde selecteren voor de plaatsing van de verbinding, dus als iemand dit onderwerp tegenkomt en hetzelfde probleem heeft, zou het hem moeten helpen.